رئیس کل دادگستری فارس :

ورود ۸۰۰ هزار پرونده به دادگستری فارس

۱۳۹۸/۰۴/۰۳ - ۰۹:۱۳:۰۴
کد خبر: ۸۶۱۸۴۱
ورود ۸۰۰ هزار پرونده به دادگستری فارس
رئیس کل دادگستری فارس گفت: در سال 97 بیش از 800 هزار پرونده به دادگستری فارس و 238 هزار پرونده نیز وارد شوراهای حل اختلاف استان شده است که این آمار یک میلیون پرونده از 15 میلیون پرونده قضایی کشور را به خود اختصاص می دهد و آمار مناسبی برای استان متدین و با فرهنگی همچون فارس نیست.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس،حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی در این نشست با اشاره به نامگذاری دومین روز از هفته قوه قضائیه  به نام سند تحول قضایی ضمن تقدیر از عملکرد صدا و سیمای مرکز فارس گفت: در سال گذشته قریب به 3 هزار دقیقه برنامه های رادیویی و تلویزیونی با موضوعات مختلف حقوقی و قضایی  با حضور مسئولان قضایی و قضات دادگستری استان برگزار شده است.
نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس در ادامه اهتمام و تلاش و تعامل با همه دستگاه ها و سازمان ها برای کاهش سیل عظیم ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی  بویژه صدا و سیما  را لازم دانست و گفت: با تعامل و هم فکری قضات دادگستری و مسئولان و کارشناسان صدا و سیما راهکار و برنامه ریزی هدفمند و  مناسبی در جهت کاهش آمار ورودی حجم عظیم  پرونده ها به دستگاه قضایی ارائه شود.
وی در ادامه به موضوع برخورد با مظاهر علنی فساد نیز اشاره کرد و گفت: در خور و زیبنده شهر فرهنگی شیراز و سومین حرم اهل بیت (ع) نیست که بگذاریم فرهنگ اصیل اسلامی از ما گرفته شود وجولانگاه افراد ناشایستی شود که با پوشش نامناسب و بدحجابی و با رفتارهای ناشایست و سگ گردانی در ملأ عام و هزاران مفسده دیگر فرهنگ  دینی و اسلامی ما را تغییر دهند.
حجت الاسلام والمسلمین موسوی از مدیران و تهیه کنندگان برنامه ها در صدا و سیمای مرکز فارس خواست تا با ساخت و تولید  برنامه های فرهنگی راهکار مناسبی را در مبارزه با مظاهر فساد پیدا کنند و این امر مهم نیازمند همفکری و کاردقیق میان مسئولان قضایی و صدا و سیما است.
در پایان رئیس کل دادگستری استان از اقدامات مفید و مؤثر صدا و سیمای مرکز فارس در انعکاس اخبار دادگستری و تولید برنامه های آگاهی بخشی به مردم، پیشگیری از وقوع جرم و افزایش دانش حقوقی به مردم که با حضور مسئولان قضایی و قضات دادگستری برگزار می شود تشکر و قدردانی کرد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز