استاندار فارس :

زنجیره پائین دست پتروشیمی باید تکمیل شود

۱۳۹۸/۰۴/۰۳ - ۱۱:۲۹:۴۴
کد خبر: ۸۶۱۹۵۹
زنجیره پائین دست پتروشیمی باید تکمیل شود
استاندار فارس گفت: باید با تکمیل زنجیره پائین دست پتروشیمی علاوه بر ایجاد فرصت های جدید شغلی، ارزش افزوده و سود بیشتری را نصیب کشور و سهامداران پتروشیمی کرد.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، دکتر عنایت الله رحیمی در بازدید از مجتمع پتروشیمی شیراز مرودشت با بیان این که توسعه پتروشیمی به عنوان یک صنعت پیشرو همواره به عنوان یک استراتژی اصلی کشور مطرح بوده است، اظهارداشت: پتروشیمی به عنوان یک صنعت مادر تاثیر قابل توجهی در اقتصاد ایران داشته است.
نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به این که خام فروشی نفت و گاز موجب می شود در زمان تحریم ها و تلاطم های اقتصادی، کشور با مشکلات زیادی روبرو شود، افزود: در صورتی که بتوانیم پروسه های ثانویه را تکمیل و محصولات فرآوری شده را تولید و عرضه کنیم به ارزش اقتصادی بالاتر و اشتغال گسترده تری دست پیدا خواهیم کرد.
وی با بیان این که با تولید محصولات فرآوری شده قدرت چانه زنی و نگهداری محصولات افزایش می یابد، ادامه داد: هرچه در بخش پتروشیمی به عنوان یک صنعت سود آور سرمایه گذاری کنیم، تاب آوری اقتصادی کشور افزایش می یابد.
استاندار فارس با تاکید بر این که صنایع موفق پیوستگی خوبی با جوامع هم جوار داشته و ارتباط عاطفی و اقتصادی مناسبی با آنان برقرار می کنند، گفت: صنایع اگر به صورت ایزوله فعالیت کنند به دلیل تعارض منافع با جوامع محلی هم جوار متحمل هزینه های بالاتری خواهند شد اما در صورت ارتباط مناسب با مردم و ایجاد انسجام اجتماعی قابل قبول از حمایت جوامع هم جوار برخوردار می شوند که سود آن به دو طرف خواهد رسید.
دکتر رحیمی با اشاره به این که پتروشیمی شیراز مرودشت تاکنون به اصل حسن هم جواری با جامعه محلی عمل و خدمات خوبی را به مردم ارائه کرده است، گفت: کارگرانی که از جوامع هم جوار در مجتمع پتروشیمی شیراز مرودشت کار می کنند این جا را خانه خود می دانند و از منافع این مجتمع دفاع و پشتیبانی می کنند، زیرا با این صنعت احساس وابستگی عاطفی دارند.
نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان این که مردم منطقه مرودشت مردمانی متدین، سخت کوش، نجیب و قانع هستند، تصریح کرد: این شرایط فرصت مناسبی را در اختیار مدیران صنعت پتروشیمی شیراز مرودشت قرار می دهد و باید از شرایط به عنوان یک سرمایه به خوبی بهره برداری کنند.
وی با اشاره به این که جایگاه صنعت پتروشیمی شیراز مرودشت در دل اهالی مرودشت قرار دارد و آنان حامی و تقویت کننده این صنعت هستند، گفت: مردم این شهرستان همچنین انتظار دارند که حمایت ها و خدمات مجتمع پتروشیمی به شکل مطلوبی همچنان تداوم داشته باشد.
استاندار فارس با بیان این که بزرگ ترین خدمت در کشور در شرایط فعلی ایجاد فرصت های شغلی پایدار برای مردم است، ادامه داد: گسترش زنجیره پائین دست پتروشیمی باید به صورت جدی در دستور کار دست اندرکاران قرار داشته باشد و استانداری فارس در این راستا همه حمایت های لازم را در اختیار خواهد گذاشت.
در این بازدید استاندار فارس با همراهی مدیران پتروشیمی شیراز مرودشت از بخش های مختلف این مجتمع بازدید کرد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز