تخریب غیر اصولی و ناایمن حادثه ساز شد

۱۳۹۸/۰۴/۰۵ - ۰۷:۱۵:۲۹
کد خبر: ۸۶۲۷۸۴
تخریب غیر اصولی و ناایمن حادثه ساز شد
ریزش دیواره زمین گودبرداری شده در میدان اطلسی ، آتش نشانان را به محل حادثه کشاند .
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، در پی تماس کارگران یک پروژه ساختمانی با سامانه 125 و اطلاع رسانی این حادثه، بلافاصله نیروهای عملیات ایستگاه 1 و گروه نجات را با هماهنگی ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی شیراز،  به سمت میدان اطلسی حرکت کردند.
علیرضا عدلو سخنگوی سازمان آتش نشانی در این باره گفت : درقطعه زمینی که برای ساخت بنای جدید، گودبرداری شده بود بر اثر سست شدن دیواره های خاکی جانبی محل گودبرداری و نیز به دلیل عدم شمع بندی مناسب، ناگهان بخشی از دیواره خاکی و نیز قسمتی از کوچه در مجاور گودبرداری ریزش کرد.
وی افزود: با توجه به اظهار شاهدان مبنی بر زیر آوار ماندن یکی از کارگران ساختمانی آتش نشانان به سرعت ایمن سازی های لازم را انجام دادند‌ و پس از 3 ساعت عملیات نفس گیر در محل حادثه و جستجوی کامل بوسیله سگ های زنده یاب و آوار برداری از گرفتار نشدن افراد احتمالی در زیر آوار، اطمینان حاصل کردند.
وی تاکید کرد: پس از این که مشخص شد هیچ شخصی در زیر آوار گرفتار نشده، آتش نشانان بعداز ایمن کردن کامل ساختمان، محل حادثه را جهت انجام مراحل قانونی دراختیار مالک و نیزمسوولین شهرداری منطقه و نیروی انتظامی قرار دادند .
سخنگوی سازمان آتش نشانی در خاتمه از تمامی سازندگان ساختمان ها و پیمانکاران ساختمانی خواست تا در هنگام اجرای تخریب ها و یا بازسازی ها حتماً اصول و قوانین مهندسی ساختمان و نیز نکات ایمنی را رعایت کنند تا از بروز چنین حوادثی پیشگیری شود. 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز