رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان فارس:

حضور بخش خصوصی در فعالیت های اقتصادی اهمیت دارد

۱۳۹۸/۰۴/۱۵ - ۱۷:۴۹:۵۱
کد خبر: ۸۶۶۹۹۳
حضور بخش خصوصی در فعالیت های اقتصادی اهمیت دارد
رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان فارس گفت: حضور بخش خصوصی به عنوان پیشران توسعه فعالیتهای اقتصادی اهمیت فراوانی دارد.
به گزارش خبرگزاری برنا ازفارس، حمیدرضا ایزدی  در جلسات هم اندیشی با تشکلهای بخش خصوصی و مدیران واحدهای تولیدی ، تجاری و معدنی با اشاره به ماهیت و رسالت سازمان صمت گفت: ارائه خدمات به واحدهای کوچک و بزرگ صنعتی، نظارت و کمک به تمامی فعالان صنعتی، معدنی و تجاری و صنفی در حوزه وظایف این سازمان است.
وی تاکید کرد: اجرای نقشه راه معدن و صنایع معدنی در راستای دستیابی به اقتصاد غیر نفتی و تحقق اقتصاد مقاومتی است. 
رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان فارس با تاکید بر تعامل ، هم افزایی و همراهی با تشکلهای بخش خصوصی گفت : اطلاع یافتن از قابلیتها ، ظرفیت ها ، پتانسیل و مسایل ، مشکلات واحدهای تولیدی و تجاری توام با ارایه طرح و برنامه و دیدگاههای بخش خصوصی منجر به برنامه‌ریزی ، توسعه شاخص های صنعتی، تولیدی و صادراتی استان خواهد شد.
ایزدی افزود : بهره مندی از ظرفیت ، توان و قابلیتهای بخش خصوصی باعث تصمیم گیری بهتر و مشارکت فعال آنها در رونق تولید و توسعه اقتصادی استان و کشور و کسب درآمدهای مناسب حاصل از تولید ، تامین ،توزیع و صادرات محصولات تولید شده در داخل است.
وی با تأکید بر اینکه توسعه صادرات ، افزایش تولید و اشتغال در بهره مندی از ظرفیت بخش خصوصی توام با نظارت دقیق دولت عملیاتی و کارگشاست ؛ اظهار کرد: ضرورت دارد ، تا به بخش خصوصی در تصمیم‌گیری،اجرا و نظارت بر اجرا اعتماد کنیم و به آن اجازه انجام سایر فعالیتهای اقتصادی را بدهیم و معتقدم حتی در بخش نظارت هم باید از پتانسیل ، ظرفیت و قابلیتهای تشکل‌های بخش خصوصی بهره مند شویم.
رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان فارس ابراز داشت: نقش تشکلها در پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی غیرقابل انکار بوده چراکه معتقدم این مجموعه ها می‌توانند چالش‌های به وجود آمده بر سر راه اقتصاد مقاومتی را به فرصت تبدیل کنند.، اما لازم است ؛ با کیفی سازی انواع تولیدات ، محصولات، کالاها و توجه به برندسازی ، بسته بندیهای مناسب ذائقه و سلیقه مشتریان در بازارهای بین الملی ، ارتقاء سطح آموزش و پژوهش در مجموعه های بخش خصوصی ، تلاش در توسعه امر صادرات ، رعایت حقوق مصرف‌کنندگان ،پرهیز از کم‌فروشی و گران‌فروشی، با جلب رضایت عموم مردم، آرامش نسبی را در جامعه ایجاد کنند.
ایزدی  تصریح کرد : چرخه تهیه ، تولید و توزیع کالاها و محصولات مکمل همدیگرند لذا دقت در روند کیفی سازی و تهیه محصولات مرغوب جهت رقابت در بازارهای جهانی توام با رضایت مشتری از اهمیت دوچندانی برخورداراست.
وی بر اهمیت راه اندازی اتاق فکر به منظور رونق و توسعه اقتصادی استان تاکید کرد و گفت: برنامه ریزی برای ارتقاء شاخص های اقتصادی استان در بحث تولیدات صادرات محور، برندسازی، جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی و تقویت تشکل های صنفی، صنعتی، معدنی و خدماتی استفاده از ابزار‌های جدید تأمین مالی در بخش تولید، ارتباط بیشتر و راهبردی‌تر با مراکز پژوهشی و مؤسسات علمی فعال در بخش اقتصادی و دانشگاهی ، هدایت سرمایه‌گذاری‌های مردمی و خرد به بخش صنعت، مشاوره‌ها و کلینک‌های صنعتی و ... از موضوعات مهمی است که مصمم هستیم در اتاق فکر مورد بحث و بررسی قرار دهیم.
رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان فارسافزود:حضور بخش خصوصی به عنوان پیشران توسعه فعالیتهای اقتصادی حایز اهمیت است چرا که موفقیت ها و پیشرفت های بدست آمده در استان فارس و کشور حاصل تلاش های شبانه روزی همکاران سازمانی و تشکل های بخش خصوصی و دستگاه های اجرائی استان می باشد بنابراین ضمن استقبال و بهره مندی از نظرات کارشناسی صاحب‌نظران، فعالان اقتصادی ، نخبگان و اساتید دانشگاهی از تمامی فعالان اقتصادی استان حمایت می کنیم .
ایزدی بیان کرد : عمده مشکلات واحدهای تولیدی و صنفی عمدتاً مواردی از قبیل مسایل مالی و بانکی، بیمه ای و گاها مشکلات زیرساختی است، بر همین اساس با تشکیل کارگروه رفع موانع تولید به ریاست استاندار در مرکز استان و شهرستانها با روش های علمی و میدانی موانع پیش روی صنایع را مرتفع مینماییم و تاکنون خروجی های خوبی از این کارگروه ها و تشکل ها داشته ایم .
وی با تاکید براینکه واحدهای صنعتی و معدنی و تجاری کانون اصلی تولید و اشتغال هستند اضافه کرد: با ایجاد زیر ساختهای مناسب جهت این واحدها ، بازسازی و نوسازی و ارایه تسهیلات سرمایه ثابت و سرمایه در گردش توام با ترغیب سرمایه گذاران منجر به رشد فعالیتهای اقتصادی متناسب با شرایط همه جانبه هر منطقه ای از استان خواهد شد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز