سخنگوی کمیسیون برنامه‌، بودجه، املاک و امور حقوقی شورای شیراز:

بدهی به جا مانده از پروژه پل کابلی حدود ۶۰ میلیارد تومان است

۱۳۹۸/۰۴/۱۷ - ۰۸:۲۸:۳۵
کد خبر: ۸۶۷۶۴۲
بدهی به جا مانده از پروژه پل کابلی حدود ۶۰ میلیارد تومان است
سخنگوی کمیسیون برنامه‌، بودجه، املاک و امور حقوقی شورای شیراز گفت: بدهی به‌جا‌مانده از پروژه پل کابلی حدود ۶۰ میلیارد تومان است
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، «سینا بنی زمانی» گفت: پروژه پل کابلی حدود۳۷ میلیارد تومان بدهی اجرایی و حدود ۲۳ میلیارد تومان بدهی تملکی دارد.
وی با بیان اینکه شهرداری شیراز باید بیش از گذشته به شرایط مالی و اجرایی پروژه‌ها در زمان افتتاح توجه کند‌ افزود: در گذشته، افتتاح پروژه‌ها با وجود حجم بالای بدهی به پیمانکاران و مالکان، از رویه‌های معمول افتتاح پروژه‌ها بود.
سخنگوی کمیسیون برنامه‌، بودجه، املاک و امور حقوقی شورای شیرازبا یادآوری اینکه، افتتاح پروژه‌ها با این شرایط، سبب به هم ریختگی انضباط مالی شهرداری می‌شود تصریح کرد: در این وضعیت نمی‌توان انتظار اجرای مطلوب برنامه‌های پنج‌ساله‌ شهرداری را داشت.
بنی زمانی، یکی از مشکلات در نظام مالی شهرداری‌ها را استفاده از سیستم حسابداری نقدی تعدیل‌شده برشمرد و ابراز کرد: این امر سبب دشواری تعیین میزان بدهی و تهیه ترازنامه می‌شود.
وی تاکید کرد: تا زمان تغییر سیستم حسابداری به تعهدی، شهرداری‌ها باید از سو استفاده از خلاهای موجود خودداری کنند.
سخنگوی کمیسیون برنامه‌، بودجه، املاک و امور حقوقی شورای شیراز عنوان کرد: انتظار می‌رود، شهرداری شیراز پروژه‌ها را زمانی افتتاح کند که عملیات اجرایی آن به پایان رسیده و برنامه‌ی قابل قبولی برای پرداخت بدهی‌های به‌جا‌مانده تهیه شده باشد. 
نظر شما