سرپرست اداره کل تامین اجتماعی فارس:

تمام تلاش ما در جهت ارایه خدمت مناسب به مخاطبان است

۱۳۹۸/۰۴/۲۲ - ۰۹:۳۰:۳۷
کد خبر: ۸۶۹۹۱۸
تمام تلاش ما در جهت ارایه خدمت مناسب به مخاطبان است
سرپرست اداره کل تامین اجتماعی فارس گفت: با وجود تحریم های ظالمانه تمام تلاشمان این است که خدماتی مناسب و در خور بیمه شدگان ارایه دهیم.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، محمد مصلایی  با اشاره به اینکه در حال حاضر وضعیت اقتصادی کشور در حالت عادی نیست ، اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی نیز با توجه به اینکه عمده منابعش از محل مطالبات است دچار مشکلاتی شده اما با تمام این تفاسیر مجموعه سازمان تلاش کرده تا جایی که امکان دارد با کمترین مشکل با توجه به حجم تحریم‌ها و فشارهایی که وجود دارد خدماتش را ارائه کند و مصداق این امر در حوزه بیمه‌ای افزایش و پرداخت حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران  است.
وی با بیان اینکه در هفته‌های گذشته در سطح سازمان هم تغییراتی ایجاد شد و دکتر سالاری به مدیریت سازمان منصوب شد، افزود: ایشان از مدیران توانمندی هستند که وارد عرصه سازمان شدند و مسائل و مشکلات سازمان را به خوبی می‌شناسند.
سرپرست اداره کل تامین اجتماعی فارس خاطرنشان کرد: رئیس سازمان تامین اجتماعی صرفه‌جویی و مدیریت مصارف را در اولویت برنامه‌های خود اعلام کرده  و برای جلب رضایت مخاطبان با استفاده از پیشگیری‌های خاص سازمان، کمک به ارائه خدمات بهتر به سازمان را در دستور کار قرار داده اند.
وی با تاکید بر اینکه در هفته تامین اجتماعی از مهمترین برنامه‌های ما ارائه خدمات بهتر است، عنوان کرد: رونمایی سامانه متمرکز خدمات غیرحضوری در استان فارس در این هفته اتفاق می‌افتد و به عنوان طرح نوربخش معروف است که 45 خدمات سازمان را معرفی می‌کند و بیمه‌شدگان می‌توانند این خدمات را از راه دور دریافت کنند و این به عدم مراجعه به شعب تامین اجتماعی کمک می‌کند و بیمه‌شده می‌تواند در محل کار و زندگی خود این خدمات را دریافت کند.
سرپرست اداره کل تامین اجتماعی فارس با بیان اینکه علیرغم تمام مشکلاتی که در سازمان تامین اجتماعی از لحاظ کمبود منابع و تحریم‌ها وجود دارد ارائه خدمات به طور مستمر ادامه دارد، گفت: هفته تامین اجتماعی یک مناسبت است زیرا این مجموعه در طول سال در تلاش است خدمات ارزشمندی به قشر مخاطب ارائه کند.
مصلایی در پایان این جلسه و پس از شنیدن انتقادات و نظرات نمایندگان تشکل‌های کارگری و بازنشستگی بیان کرد: مجموعه سازمان تامین اجتماعی در تلاش است این خواسته‌ها را تحقق بخشد و از شما بابت اینکه در این جلسه حضور پیدا کردید تشکر می‌کنم.
برای مدیریت وضعیت درمان نیازمند همکاری و همفکری شرکای اجتماعی خود هستیم
دکتر امیری، مدیر درمان تامین اجتماعی فارس، نیز در این جلسه ضمن تبریک هفته تامین اجتماعی گفت: با وجود مشکلات سعی کردیم از خدمات کاسته نشود هرچند کشور در شرایط سختی است و به گفته وزیر امور خارجه کشورمان، آمریکا وارد بحث تروریسم اقتصادی علیه کشور ما وارد شده و ما این را با گوشت و پوست درک می‌کنیم.
وی با بیان اینکه در موارد مختلف مطرح شده که مجامع بین‌المللی گفتند ایران تحریم نیست و این کذب محض است، تصریح کرد: ما در تامین داروهایی که با جان مردم سر و کار دارد دچار مشکل شدیم، اینها دارو را تحریم نکردند ولی مراودات مالی را تحریم کردند و همین امر ورود دارو را دچار مشکل کرده زیرا تهیه دارو و ورود آن به مراودات مالی نیاز دارد.
مدیر درمان تامین اجتماعی فارس بیان کرد: در این شرایط بحث قاچاق دارو پیش می‌آید و زمینه برای قاچاق دارو فراهم می‌شود و داروهایی وارد می‌شود که به شکل نامناسب و به دور از استانداردهای لازم تولید شده است اما الان علیرغم کمبودهایی که وجود دارد اما قاچاق دارو کنترل و مدیریت شده و قطعا کمبودها و نوسان‌هایی وجود دارد.
وی با تاکید بر اینکه ما برای مدیریت وضعیت درمان نیازمند همکاری و همفکری شرکای اجتماعی خود هستیم تا این موارد در یک خانواده حل و فصل شود، تصریح کرد: خدمات درمانی تنها منحصر به یک قشر خاص نیست و برای حل مشکلات مربوط به این حوزه باید به هزینه‌های درمانی توجه شود و اینکه شرکای اجتماعی ما به ما کمک کنند تا بتوانیم به مردم این پیام را بدهیم که با دید بلندمدت و با دقت نظر به حوزه درمان نگاه کنند.
دکتر امیری بر لزوم توجه به اولویت بندی هزینه‌های درمان تاکید کرد و افزود: تعویض مفصل زانو مستلزم هزینه نزدیک به 20 میلیون تومان است در حالی که در ارائه خدمات باید بیماران اورژانسی و بیمارانی که جان آنها در خطر است در اولویت قرار گیرند و در نهایت بحث درمان بیمارانی که می‌شود برای آنها درمان جایگزین ارائه کرد رسیدگی شود و ما در حوزه اولویت بندی درمان از شما کمک می‌خواهیم.
وی با اشاره به اینکه بر اثر بررسی گروهی از بیماران مشخص شد که درمان‌های غیرضروری درصد قابل توجهی را به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: نزدیک به 43 درصد از آنژیوگرافی‌های بیمارستان شهید بهشتی طبیعی بوده که یا به دلیل تشخیص نادرست پزشک و یا اصرار بیمار انجام شده است.
مدیر درمان تامین اجتماعی فارس با بیان اینکه اقدامات ارزشمندی در این حوزه در سال گذشته انجام شده است، گفت: درمانگاه‌های تخصصی مختلف در سطح استان فعالیت خود را آغاز کردند و مراحل مقدماتی ساخت بیمارستان جدید تامنی اجتماعی نیز انجام شد و با توجه به اینکه برای افتتاح درمانگاه سپیدان در هفته تامین اجتماعی برنامه‌ریزی شده بود متاسفانه اداره آب شهرستان برای انشعاب یک درمانگاه 760 میلیون تومان حق انشعاب درخواست کرده و همین امر مانع راه‌اندازی درمانگاه شده است.
امیری افزود: یکی از پروژه‌های بزرگ در شیراز بازسازی اورژانس بیمارستان شهید بهشتی بود و در تلاشیم زودتر این بخش را افتتاح کنیم.
وی درباره عدم قرارداد برخی بیمارستان‌ها با تامین اجتماعی تصریح کرد: اگر بیمارستانی وارد قرارداد با تامین اجتماعی نمی‌شود لازم است حوزه درمان دانشگاه علوم پزشکی ورود کند و بیمارستان‌هایی که با ما قرار داد ندارند تنها دو ماه از ما طلب دارند و یکی دو بیمارستان هم مشکل پروانه مسئول فنی دارند و پروانه بهره‌برداری ندارند و تامین اجتماعی نمی تواندبا آنها قرارداد ببندد.
مهرزاد مویدی، رییس محترم کانون هماهنگی شورای اسلامی کار استان فارس ، نیز در این جلسه گفت: وضعیت خوب درمان بدلیل مدیریت صحیح و بهینه ای است که در آن وجود دارد لیکن عدم سیاست گذاری در سطح ملی و بی تدبیری در برخی کارکردهای دولتی از گذشته تا کنون باعث شده که به منافع بیمه شدگان که حق الناس است لطمه وارد شود .
مویدی بیان کرد: بدهی های دولت به سازمان تامین اجتماعی و تصمیمات غیرکارشناسانه برخی مسئولین زنگ خطری است که باید جدی گرفته شود تابتوان از حقوق مخاطبین سازمان دفاع نمود.
 بدهی 220 میلیارد تومانی دولت به تامین اجتماعی
علی راستگو، رئیس خانه کارگر استان فارس، نیز در این جلسه با اشاره به دخالت بی مورد برخی مسئولین در امور کارگری و سازمان تامین اجتماعی گفت : رعایت اصل سه جانبه گرایی و اتخاذ تصمیم توسط صاحبان اصلی این صندوق می تواند بسیاری از مشکلات تامین اجتماعی راه حل نماید.
وی با اشاره به بدهی 220 میلیارد تومانی دولت به تامین اجتماعی، بیان کرد: اگر امروز قسط یک کارگر عقب بیفتد سر ماه اول دیرکرد را حساب می‌کنند اما بیش از 30 سال است تامین اجتماعی از دولت مطالبه دارد و حتی توان دریافت اصل پول را ندارد در حالی که اگر آن زمان که ما 60 میلیارد تومان از دولت طلب داشتیم به ما داده بود در زمینه های متنوعی سرمایه گزاری می کردیم .
راستگو در ادامه سخنان خویش خواستار پیگیری همسان سازی حقوق بازنشستگان  شد و افزود :لازم است این وعده در سطح عالی پیگیری شود که از خواسته‌های بحق بازنشستگان است و تمنا داریم شما به عنوان مدیران ارشد استان گلایه جامعه کارگری را به سطوح عالی برسانید.
رئیس خانه کارگر استان فارس بیان کرد: تامین اجتماعی متعلق به جامعه کارگری و کارفرمایی است که ماهانه 30 درصد حقوق خود را به این سازمان می‌پردازند و باید خود در مدیریت این سازمان دخیل باشند .
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز