تلاش برای کسب عنوان شهر خلاق فرهنگ و هنر در فارس

۱۳۹۸/۰۴/۲۵ - ۰۹:۳۶:۰۹
کد خبر: ۸۷۱۶۱۱
تلاش برای کسب عنوان شهر خلاق فرهنگ و هنر در فارس
در صورتی که شهری به عنوان شهر خلاق هنر و فرهنگ مورد حمایت های همه جانبه مادی و معنوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار خواهد گرفت.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس؛ مهدی رنجبر، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، در نشست با مسئولان مناطق چهارگانه استان، گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در راستای مردمی سازی فرهنگ و هنر و حمایت از طرح های خلاقانه در زمینه فرهنگ و هنر، طرح شهر خلاق فرهنگ و هنر را در دستور کار خود قرار داده است.
مهدی رنجبر ضمن تشریح این طرح ادامه داد: کمیته شهر خلاق فرهنگ و هنر در هر شهر با ریاست فرماندار، نایب رئیسی شهردار و دبیری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و حضور روسای ادارت شهرستانی به ویژه اداره فرهنگی و هنری همچون میراث فرهنگی و حضور کارشناسان خبره حوزه های فرهنگی و هنری، طرح های خلاقانه در حوزه فرهنگ و هنر را بررسی و ارائه خواهند کرد.
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: هر شهر با توجه به پیشینه، زیرساخت ها، هنرمندان و علاقمندان حداکثر در سه رشته مختلف فرهنگی و هنری می تواند طرح های خود را ارائه کند.
وی اضافه کرد: در صورتی که شهری به عنوان شهر خلاق هنر و فرهنگ مورد حمایت های همه جانبه مادی و معنوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار خواهد گرفت.
این مسئول هنری فارس خاطرنشان کرد: با توجه به این که تمام شهرستان های فارس دارای پیوست فرهنگی و هنری هستند و همچنین تکثر اقوام و خرده فرهنگ ها، آیین ها، سنت های بومی متفاوت در گستره جغرافیایی فارس، امید داریم که شهرهای فارس با در این جشنواره درخشان ترین عناوین را کسب کند.
رنجبر گفت: این جشنواره باعث خواهد شد تا هم خرده فرهنگ ها و آیین های فرهنگی و هنری هر منطقه شناسایی و معرفی شوند و هم هنرمندان و فرهنگوران هر شهر جایگاه خود را در سطح شهرستان، استان و کشور بهتر بشناسند.
لازم به ذکر است که فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ها تنها تا ١٠ مردادماه جاری فرصت خواهند داشت تا معرفی اولیه طرح های شهر خلاق فرهنگ و هنر خود را ثبت نمایند.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز