آب تنی هایی که بوی مرگ می دهند

۱۳۹۸/۰۴/۳۱ - ۱۱:۳۲:۱۹
کد خبر: ۸۷۴۳۰۴
آب تنی هایی که بوی مرگ می دهند
تعطیلی مدارس و گرمای تابستان حال و هوای خاصی برای همه افراد خصوصاً قشر جوان و نوجوان با دیدن رودخانه، دریاچه و ... بوجود می‌آورد که بعضاً این شور واشتیاق خاطره های تلخی را برای برخی از خانواده ها به همراه دارد.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، محمد هادی قانع مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز در این خصوص گفت : آمارها نشان می‌دهد گرمی هوا واستفاده ازخنکای آب ازجمله مواردی است که موجب شده افراد بسیاری به دریا، سدها ورودخانه ها پناه ببرند، موضوعی که در صورت بی توجهی به نکات ایمنی می تواند حوادث مرگباری را می تواند رقم بزند.
وی تصریح کرد : غرق شدگی یکی از علل های مرگ و میر غیر عمدی در میان نوجوانان و جوانان است که به راحتی قابل پیشگیری است و علی رغم هشدارهایی که در این زمینه داده می شود متاسفانه هموطنان ما به این موضوع بی تفاوت هستند و متاسفانه گاهی غفلت و بی احتیاطی سبب می شود تا یک روز تفریح به تلخ ترین روز خانواده منجر شود چرا که گاهی جوانان و نوجوانان برای فرار از گرمای هوا تنی به آب می زنند و با آبتنی در رودخانه هایی که خطرناک هستند جان خود را از دست می دهند.
وی در ادامه افزود : در تازه ‌ترین اتفاق، طی 72 ساعت گذشته 3جوان هم استانی در سد سلمان فارسی در جنوب استان فارس و استخر کشاورزی دچار حادثه‌ غرق شدگی شدند که متأسفانه هر سه نفر به دلیل عدم رعایت اصول و نکات ایمنی هنگام شنا جان خود را از دست دادند ، در صورتی که با رعایت یکسری قوانین ایمنی ساده می‌توان امیدوار بود که آمارها نه تنها افزایش پیدا نکند، بلکه هر سال با کاهش چشمگیر نیز روبه رو شود.
وی ضمن تاکید بر لزوم توجه به علائم و هشدارهای موجود در زمان و محل های شنا گفت: عمل به هشدارها، ضامن حفظ سلامتی شماست و همچنین درصورت به همراه داشتن کودکان و نوجوانان در استخر، سد ، ساحل و دریا برای آنها از بازوبند یا جلیقه نجات استاندارد استفاده کنید .
نظر شما