معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق شیراز:

لزوم اعلام تلفن همراه مشترکان به شرکت‌های توزیع/پایان قبوض کاغذی برق

۱۳۹۸/۰۵/۱۰ - ۱۸:۰۷:۳۱
کد خبر: ۸۷۹۴۹۱
لزوم اعلام تلفن همراه مشترکان به شرکت‌های توزیع/پایان قبوض کاغذی برق
معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق شیراز با اشاره به برنامه این شرکت برای حذف قبوض کاغذی، به مشترکان توصیه کرد که تلفن همراه خود را برای اطلاع از هزینه برق بها، به این شرکت اعلام کنند.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس،حسین صالحی در جمع خبرنگاران گفت: براساس تصمیم وزارت نیرو و شرکت توانیر، قبوض کاغذی از مهرماه امسال دیگر توزیع نخواهد شد و هزینه بهای برق مصرفی از طریق پیامک به مشترکان اعلام می شود.
وی با بیان اینکه از مدت‌ها قبل شرکت توزیع نیروی برق شیراز، زیرساخت الکترونیک را برای تسهیل ارتباط با مشترکان و مردم فراهم کرده است، گفت: مشترکان این امکان را دارند که تلفن همراه خود را یا به شماره 30001210 پیامک کنند و یا به ماموران قرائت کنتور که به درب منازل یا محل کار آنان مراجعه میکنند، اعلام کنند.
معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق شیراز، گفت: فرآیند حذف قبوض کاغذی، یکی از برنامه‌های شرکت توانیر به شمار می‌رود که به شکل کشوری در حال انجام است. وی گفت: در این فرآیند، گام‌های مختلفی پیش بینی شده بود که با اجرای مرحله به مرحله آن، فرآیند را در یک دوره زمانی مشخص کامل خواهد شد.
صالحی مرحله اول را اجرای این طرح را شامل توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز دانست و گفت: در این مرحله سامانه پیامکی راه اندازی شده و شماره تلفن همراه مشترکان از طریق ارسال شناسه قبض به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۱۲۱۰، دریافت شد.
وی با بیان اینکه از روش‌های مختلفی برای اطلاع رسانی به مشترکین در خصوص اجرایی شدن این طرح، استفاده شده است، گفت: برای تسهیل در پرداخت صورتحساب مشترکان، امکان مشاهده و دانلود قبض برق از پایگاه اطلاع رسانی شرکت و پرداخت بر خط میسر شده و از طرفی برنامه خدمات غیرحضوری با امکان مشاهده و پرداخت قبوض و استفاده از خدمات مرکز پاسخگویی تلفنی شرکت پیش بینی و اجرایی شده است. 
صالحی همچنین، صرفه جویی در هزینه‌ها، کاهش مصرف کاغذ، ملاحظات زیست محیطی، کاهش دوره قرائت از دو ماه به یک ماه را از تأثیرات مثبت اجرای این طرح اعلام کرد. بر اساس این گزارش فرآیند حذف قبوض کاغذی در شهرستانهای شیراز، مرودشت، ارسنجان، پاسارگاد، کوار، خرامه، سروستان و سپیدان که زیر مجموعه شرکت توزیع برق شیراز است آغاز شده است.
براساس این فرآیند از مهرماه امسال، قبوض کاغذی برای مشترکان برق در محدوده اعلام شده ارسال نخواهد شد و مشترک اطلاعات میزان مصرف و هزینه برق بها را به شکل پیامکی دریافت کرده و از طریق الکترونیکی نیز امکان پرداخت هزینه را خواهد داشت.
نظر شما