مدیر کل دامپزشکی استان فارس:

فعالیت ۱۲۰ اکیپ دامپزشکی ویژه عید سعید قربان در فارس

۱۳۹۸/۰۵/۲۰ - ۱۹:۲۹:۳۱
کد خبر: ۸۸۳۶۷۷
فعالیت ۱۲۰ اکیپ دامپزشکی ویژه عید سعید قربان در فارس
مدیر کل دامپزشکی استان فارس ضمن تبریک عید سعید قربان ، با اشاره به فعالیت 120 اکیپ ثابت و سیار، درعید سعید قربان در سراسر استان، گفت : در روز عید قربان از ساعت ۷ صبح تا 13 اکیپ های ویژه بازرسی دامپزشکی در سراسر استان در مکان‌های تعیین شده مجاز، مستقر و آماده ارائه خدمات رایگان معاینه، تایید سلامت دام و بازرسی قبل از کشتار به شهروندان می باشند.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس ، دکتر یعقوب مهندس اظهارداشت: در روز عید قربان 120 اکیپ  ثابت و سیار متشکل از دکتر دامپزشک، بازرس بهداشت گوشت و ناظر ذبح شرعی کنترل و نظارت بهداشتی و شرعی دام های قربانی در این استان را بر عهده دارند.
وی ادامه داد: لاشه و آلایشات دام­ پس از ذبح سریعاً مصرف نگردد و گوشت دام ذبح شده ابتدا به مدت 24 ساعت و جگر به مدت 48 ساعت در داخل یخچال با برودت 0 تا 4+ درجه سانتیگراد قرار گیرد و سپس مصرف گردد ، زیرا طی تغییراتی که در این مدت در لاشه اتفاق می­افتد عوامل بیماریزا از قبیل ویروس عامل تب خونریزی دهنده کریمه کنگو (CCHF) و باکتری عامل تب مالت از بین می­رود.
مدیر کل دامپزشکی استان فارس بیان کرد: ضرورت دارد در هنگام ذبح دام حتما از وسایل محافظت فردی از قبیل لباس مناسب، دستکش و چکمه استفاده کنند.
 مهندس تصریح کرد: سامانه پیامگیر ۱۵۱۲ آماده دریافت گزارشات شهروندان در سراسر استان است علاوه بر این، ادارات دامپزشکی شهرستان‌ها نیز آماده پاسخگویی مستقیم هستند.
وی اضافه کرد: شهروندان از خرید دام زنده از کنار معابر عمومی، خیابان‌ها و افراد غیرمجاز خودداری کرده جهت خرید و بازرسی بهداشتی دام و گوشت دام قربانی به کشتارگاه­های دام شهرستان محل سکونت یا مکان­ های مشخص شده به آدرس fars.ivo.ir مراجعه نمایید.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز