قوی ترین مجموعه فرآوری خرما جهان در شهرستان مهر

۱۳۹۸/۰۵/۲۲ - ۲۱:۳۶:۵۲
کد خبر: ۸۸۴۴۳۱
قوی ترین مجموعه فرآوری خرما جهان در شهرستان مهر
مدیر بزرگترین کارخانه بسته بندی و فرآوری خرما کشور شهرستان مهر را یکی مهم ترین مناطق به منظور سرمایه گذاری و سیستم دولتی و اداری دانست وگفت: مهم ترین ویژگی شهرستان مُهر در زمینه سرمایه گذاری داشتن مسئولین حامی، کمک کار و اشاعه دهنده فرآورده های اقتصادی است علاوه بر این مسئولین خود جهت برطرف کردن مشکلات بنگاه های اقتصادی شهر به آنها مراجعه میکنند که این به نوبه خود کم نظیر است.
به گزارش خبرنگار برنا از لامرد، حجت السلام سید حسن فروتن، با اشاره به  اینکه شهرستان مهر به عنوان قطب خرمای کشور  است،اظهار داشت: از نظر جغرافیایی شهرستان مهر در مرکز نیم دایره ای قرار دارند که همه منابع مهم خرما کشور، روی این نیم دایره قرار میگیرند و از این رواست که میتواند مرکزیتی بر روی این موضوع داشته باشد؛ همچنین به جهت اراده و همکاری مسئولین امکان تحقق این موضوع وجود دارد.
 وی با بیان اینکه بزرگترین واحد بسته بندی خرما کشور و قوی ترین مجموعه فرآوری خرما جهان در شهرستان مهر وجود دارد تصریح کرد: در این واحد تولیدی چند اتفاق منحصر به فرد رخ میدهد که آن را از بقیه متمایز میکند که این خود شامل نوع بسته بندی، حجم بسته بندی و فرآوری آن است.
 این کارآفرین ایرانی از تولید برخی از محصولات این مرکز برای اولین بار در ایران و جهان خبر داد و افزود: محصولی چون حلوای خرما دانش فنی آن برای بانوان قدیمی منطقه است ولی از نظر صنعتی دانش فناوری آن برای ماست چراکه تا کنون هیچ مرکز صنعتی آن را تولید نکرده است اما این محصول در واحد ما تولید خواهد شد.
 فروتن ادامه داد: محصولات متنوعی که از هسته خرما تولید خواهیم کرد، محصولات دانش بنیان هستند؛ مانند قهوه خرما که یک محصول فوق العاده با تمام ویژگی های قهوه معمولی است که دارای درمان دارویی برای بیماری های متنوع از جمله دیابت است.
 مدیر بزرگترین کارخانه بسته بندی و فرآوری خرمای کشور، ساخت ماسک ضد چین، معجون خرما و‌چروک صورت و آرد کیک پزی از محصولات مهم این کارخانه دانست و تأکید کرد: ۶۰ نوع محصول طراحی کرده ایم که بعضی از آنها در دست تولید آزمایشی و برخی نیز در حد یک نظریه علمی هستند که امیدواریم آنها را وارد بازار کار کنیم.
 فروتن با اعلام ظرفیت سالانه 7 هزار تنی خاطرنشان کرد: شروع این واحد تولیدی با 8 محصول است و هر ۶ ماه یکبار یک محصول جدید را به بازار عرضه خواهد کرد و اولین محصول آن در 6 ماهه دوم راه اندازی اش قهوه خرمااست.
وی اضافه کرد: در بعد اشتغال این کارخانه در مرحله راه اندازی  50 شغل و پس از یکسال تکمیل ظرفیت، این مقدار به 3 برابر یعنی 150 شغل افزایش میابد.
 مؤسس بزرگترین واحد بسته بندی خرما در کشور بیان داشت: یکی از ویژگی های منحصر به فرد این واحد تولیدی سرمایه گذاری 60 میلیارد ریال است که با مشارکت 40 نفر از مردم بومی و غیربومی تأمین میشود.
 او با اشاره به صنعت خرما بنتو به عنوان یک صنعت شناخته شده اظهار داشت: عمده تولیدات این واحد که شامل 80 درصد میشود در قالب صادرات به بازارهای جهانی صادر میشود و در همین راستا رایزنی ها و توافقاتی با کشور های قطر، ترکیه، اندولزی، پاکستان، هند، هلند، روسیه، عمان و آذربایجان کرده ایم که شروع کار خود را با 3 کشور خواهیم داشت.
حجت السلام حسن فروتن، راه اندازی مرکز صنعتی تحقیقات خرما برای اولین بار در کشور و راه اندازی بزرگترین شهرک اختصاصی فرآوری خرما با ظرفیت تولید 50 هزار تن در سال را از برنامه های در دستور کار این کارخانه برشمرد و تصریح کرد: با تأسیس این شهرک که 50 درصد از ظرفیت تولید خرما کشور در مهر، رخ خواهد داد موادغذایی، دارویی و صنایع پایین دستی درخت نخل تولید میشود.
این سرمایه گذار صنعت خرما ابراز داشت: ظرفیت تولید خرمای شهرستان مهر 4 هزار تن است که این به نوبه خود مقدار بالایی است اما همه این خرماها مرغوب نیستند و چون بازار هدف ما مجامع بین المللی است از اهواز، بندر عباس، کرمان، سیستان و بلوچستان و بوشهر خرما خریداری کرده ایم.
وی در پایان یادآور شد: گروه صنعتی فرآوری خرمای جنوب فارس محدودیتی برای بازار خرید خود ندارد و متناسب با متقاضا، بازار خرید خود را تنظیم میکند علاوه بر این برای باغداران تحصیلات ویژه ای را در نظر گرفته است.
نظر شما
نظرات
علی
|
-
|
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۲
0
0
سلام
بزرگترین کارخانه خرمای جهان که کمی اغراق است . چون وقتی محصولاتش در شیراز که نزدیکش است دیده نمیشه یعنی پس هنوز جهانی نشده . مگر اینکه جهان را غیر از ایران بدونیم .
لااقل در متن سایت دقت کنید که غلط املایی نداشته باشید .
اربابی
|
-
|
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۲
0
0
در شهرستان فنوج استان سیستان و بلوچستان شرکت فرآوری خرما .نیاز به سرمایه گذاری دارم
۰۹۱۵۴۳۱۷۶۴۴فیروز اربابی
|
-
|
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۲
0
0
در زمینه خرما فعالیت دارم نیاز به سرمایه گذاری دارم
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز