رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی فارس خبر داد

برگزاری بیش از ۱۰ رویداد «استارت آپ ویکند» فارس تا پایان سال ۹۸

۱۳۹۸/۰۵/۲۶ - ۱۶:۰۹:۴۰
کد خبر: ۸۸۵۹۵۸
برگزاری بیش از ۱۰ رویداد «استارت آپ ویکند» فارس تا پایان سال ۹۸
رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی فارس گفت: تا پایان سال بیش از ۱۰ رویداد «استارت آپ ویکند» استان فارس، برای جذب ایده و تجاری شدن آن برگزار می شود.
«حبیب دانش منش»، امروز (شنبه 26 مرداد) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه دانشگاه علمی و کاربردی فارس در 366 رشته در فارس به آموزش های مهارتی می پردازد، گفت: 22 مرکز فعال در سطح فارس وجود دارد و در حوزه های مختلف در جوار یک خدمت و صنعت فعالیت دارند.
رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی فارس با اشاره به اینکه از سال گذشته طرح سطح بندی مرکزها در دانشگاه شروع شد و مرکزها در سطح یک تا چهار جانمایی می شدند، اضافه کرد: در سال 97 در هیچ استانی سطح یک نداشتیم و مابقی در سطوح 2 تا چهار وجود داشتند.
وی با اشاره به اینکه در سال 97 هیچ مرکز در سطح 2 هم نداشتیم، افزود: از 22 مرکز موجود در فارس، هشت مرکز استان در سال 98 به سطح 2 ارتقا یافت و 13 مرکز در سطح سه قرار گرفتند و یک مرکز در سطح چهار جا گرفت که این مرکز در رتبه بندی شرکت نکرده بود و فعالیت نداشت.
این مقام مسئول با یادآوری این مطلب بر اساس این رتبه بندی ها، متقاضیان مرکزها را می شناسند و مرکزهای بهتر را انتخاب کنند و مرکزها هم می توانند در رقابت سازنده برای آموزش های مختلف شرکت کنند، یادآور شد: اساس کار این دانشگاه بر اساس یک دانشگاه کارآفرین و نسل سوم است که با ایجاد مهارت در فرد، افراد می توانند یک شغل ایجاد کنند و کارآفرین باشند.
وی با اشاره به اینکه چندین مرکز نوآوری در حوزه های مختلف ایجاد شده است، تاکید کرد: تا پایان سال بیش از 10 رویداد «استارت آپ ویکند» استان فارس، برای جذب ایده و تجاری شدن آن برگزار می شود و یکی از آنها رویداد «استارپ پالوده شیراز و دسرهای سنتی» است که در اواسط مهرماه با همکاری مرکز علمی و کاربردری «فراسان» و هتل «شیراز» برگزار می شود.
دانش منش از انحلال مرکزهای وابسته به دولت خبر داد و افزود: برای این مرکزها، مرکزهای معین تعریف می شود و هیچ دغدغه و نگرانی برای فارغ التحصیلان وجود ندارد و بر اساس آنچه که در ذهن من وجود دارد مرکز های «هلال احمر»، «خبر»، «فرهنگ و ارشاد اسلامی»، «فرمانداری فیروزآباد» و «بنیاد شهید» در پایان شهریورماه تعطیل می شوند و در آینده نزدیک هشت مرکز در جوار یک صنعت افتتاح می شود.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه سعی داریم مرکزهای دولتی که تعطیل می شوند، در کنار یک بخش خصوصی فعالیت را ادامه دهد و به طور حتم مرکزهای توانمندتر ایجاد می شود و سعی خواهد شد که پتانسیل ها از بین نرود، افزود: شهریه آنها هیچ تفاوتی نخواهد داشت.
 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز