استاندار فارس:

کانون پرورش فکری باید در استان فارس تقویت شود

۱۳۹۸/۰۶/۰۵ - ۱۱:۳۸:۰۱
کد خبر: ۸۹۰۲۴۶
کانون پرورش فکری باید در استان فارس تقویت شود
استاندارفارس گفت: انتظار می رود از داشته های فکری در این استان استفاده بیشتری صورت گیرد و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان مرکزی که کودکان با شوق و علاقه با آن ارتباط دارند بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته و تقویت شود.
به گزارش خبرگزاری برنا ازش فارس، دکتر عنایت الله رحیمی در دیدار دکتر فاضل نظری مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بیان این که استان فارس دارای پنج میلیون نفر جمعیت است و تعداد زیادی از کودکان، متقاضی استفاده از خدمات کانون هستند، اظهارداشت: فارس دارای 29 شهرستان، 110 شهر و چهار هزار و 500 روستای بالای 20 خانوار جمعیت است که نیازمند ارائه خدمات آموزشی و فرهنگی هستند.
نماینده عالی دولت در استان فارس ادامه داد: فضای مجازی بخشی از نیازهای امروز جامعه را پوشش می دهد و اگر به صورت برنامه ریزی شده از این فناوری بهره برداری کنیم می توانیم با پشت سر گذاشتن فاصله های جغرافیایی، بخشی از خدمات مورد نیاز کودکان و نوجوانان را به آنان ارائه کنیم.
وی با اشاره به ظرفیت های علمی و فرهنگی استان فارس و و جود دانشگاه های متعدد دراین استان که می توانند در زمینه تولید محتوا پشتیبانی های ارزشمندی از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان داشته باشند، گفت: فارس پایتخت فرهنگی ایران به شمار می رود و انتظار می رود تولید محتوای فرهنگی در آن در بالاترین سطح صورت گیرد.
استاندارفارس با تاکید بر این که اقدامات خوبی در این استان در راستای تقویت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان صورت گرفته است، افزود: ایجاد کانون های سیار در شهرها و روستاها می تواند بخشی از فضاهایی که امکان حضور فیزیکی و دائمی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان وجود ندارد را پوشش دهد.
دکتر رحیمی با بیان این که اگر سرمایه گذاری بیشتری در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان صورت گیرد به نتایج و اهداف خوبی دست پیدا خواهیم کرد، گفت: تقویت حوزه پرورش و آموزش تاثیرگذاری فراوانی در روند رشد کودکان که سرمایه های آینده کشور دارند خواهد داشت.
نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به این که مشغله های فراوان والدین در شرایط امروز جامعه ایجاب می کند که نهادهای خدماتی فرهنگی بتوانند به صورت تخصصی برای خدمات را به کودکان و نوجوانان ارائه کنند، اظهارداشت: حمایت و پشتیبانی مادی و معنوی از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می تواند نتایج ارزشمندی را برای آینده جامعه به دنبال داشته باشد.
وی به ارتباط و علاقه خود به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در دوران تحصیل در مدرسه اشاره کرد و گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از مراکزی است که دانش آموزان نسبت به آن علاقه و اشتیاق نشان می دهند و می تواند تاثیرات بسیار خوبی در روحیه و آینده آنان داشته باشد؛ در این زمینه کودکان روستایی در اولویت قرار دارند.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز