رئیس اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی لامرد:

توجه به ادبیات و اشعار آئینی، اعتلا بخش فرهنگ دینی

۱۳۹۸/۰۶/۱۲ - ۱۰:۵۵:۵۲
کد خبر: ۸۹۳۶۲۷
توجه به ادبیات و اشعار آئینی، اعتلا بخش فرهنگ دینی
رئیس اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی لامرد گفت: توجه به ادبیات و اشعار آئینی و خاص حوزه تعزیه را از وظایف ذاتی این اداره در راستای اعتلای فرهنگ دینی و آئینی برشمرد.
به گزارش  خبرگزاری برنا ازلامرد ، جواد صادقی با اشاره به زحمات شاعران و مدحان لامردی در احیای فرهنگ اسلامی-ایرانی گفت: باید از زحمات سید امین موسوی از شاعران و مدیحه سرایان شهر لامرد ارج نهیم چرا که وی با سه اثر ماندگار با عناوین «کربلای منظوم»، «سفرنامه منظوم کربلا» و «گردآوری شاه بیت های ادبیات فارسی» نقش مهمی در اعتلای فرهنگ دینی و بومی این شهرستان داشته است.
در ادامه سید امین موسوی، شاعر و مدیحه سرای برجسته لامردی موفقیت کنونی خود را مرهون تلاش های سید ابوالحسن موسوی ملقب به " شایق" از سرایندگان نسخ تعزیه و اشعار آئینی دانست و ابراز داشت: کتاب " کربلای منظوم" در قالب شعر وقایع روز عاشورا از شهادت حضرت مسلم تا شهادت ابا عبدالله الحسین (ع) است همچنین در این اثر پیوندی میان اشعار قدیم و سبک قدیم و اشعار جدید و سبک جدید وجود دارد تا هر مخاطبی که آن را میخواند بتواند با آن ارتباط معنایی برقرار کند.
وی با بیان اینکه کتاب سفرنامه منظوم کربلا دل را راهی وادی عشق بازی حسین ابن علی میکند ادامه داد: سبک شعری من غزل، مثنوی و رباعی است؛ در کتاب " سفرنامه منظوم کربلا" موقعیت جغرافیایی شهر نجف تا کربلا و تا لحظه رسیدن به ضریح آقا ابا عبدالله الحسین (ع) را با اشعار منظوم تشریح شده است که این به نوبه خود می تواند برای مخاطبانی که هنوز پا به وادی سرزمین عشق  ننهاده اند، جذاب باشد.
موسوی خاطر نشان کرد: مردم شهر لامرد از سده‌های گذشته تا کنون اشعار تعزیه را همراه با نسخه خوانان، همخوانی می کنند و این یک معجزه است چراکه نسخه های تعزیه از سینه به سینه مردمانی که با علم نوشتاری آشنا نبوده اند تا به امروز ثبت شده و ماندگار گردیده است.
این شاعر برجسته لامردی در پایان نمادگرایی را از ارکان تعزیه برشمرد و تصریح کرد: نمادگرایی وجه زیبای به تصویر کشیدن اشعار تعزیه است که از زمان قدیم تا به امروز در تعزیه این شهرستان نقش بسزایی داشته و مردم با این نمادها پیوندی عمیق برقرار کرده اند.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز