نماینده ولی‌فقیه در فارس:

همکاری حوزه و آموزش و پرورش برای تحقق اهداف تربیت اسلامی

۱۳۹۸/۰۶/۱۲ - ۱۳:۱۰:۰۱
کد خبر: ۸۹۳۷۶۷
همکاری حوزه و آموزش و پرورش برای تحقق اهداف تربیت اسلامی
نماینده ولی‌فقیه در استان فارس گفت: همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش زمینه ساز تحقق اهداف تربیت اسلامی است.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام  در نشست مشترک کمیته همکاری‌های آموزش و پرورش و حوزه علمیه استان بیان کرد: مسئله تربیت نسل آینده همانطور که مستقیما به دوش آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد رسمی در جمهوری اسلامی ایران است، وظیفه‌ای است که برعهده نهادهای دیگری هم قرار می‌گیرد .
وی با اشاره به نقش مهم خانواده در تعلیم و تربیت، گفت: علاوه بر خانواده دولت، حاکمیت و نهادهای فرهنگی مانند حوزه‌های علمیه نیز نقش بسیار مهم و برجسته‌ای در این زمینه دارند که گاهی باید از راه‌هایی غیر از آموزش و پرورش رسمی، ایفای نقش کنند. 
نماینده ولی‌فقیه در فارس و امام جمعه شیراز ادامه داد: از نظر تاریخی آموزش و پرورش و حوزه علمیه در گذشته نیز نهاد آموزشی مشترک بوده‌اند، اما با توجه به اینکه در اثر تقسیم کار و گستردگی اجتماعی در دوران معاصر نهادها کمی از همدیگر فاصله گرفته‌اند، باید  تلاش کنیم تا ارتباط این دو نهاد را با یکدیگر به نحو معقولی حفظ کنیم تا آنچه که در آموزش و پرورش و در حوزه‌های علمیه در راستای اهداف تربیت اسلامی انجام می‌شود با همدیگر هماهنگ و همراه بشود.
آیت‌الله دژکام تشکیل جلسات کمیته همکاری آموزش و پرورش و حوزه علمیه را در راستای شکل گیری تمدن اسلامی نوینی مورد نظر رهبر معظم انقلاب دانست  و گفت: جلساتی که در این راستا تشکیل می‌شود عمدتا به سمتی می‌رود که بتوانیم ساز و کارهای مناسب برای تمدن نوین اسلامی را طراحی کنیم . 
معاون امور استانهای ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش نیز در این جلسه گفت: در راستای تقویت همکاری حوزه‌های  علمیه و آموزش و پرورش ،ضروری است همایش استانی همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش در سطح استانها برگزار شود تا دانش آموزان از تربیت مستمر و همه جانبه بهره‌مند شوند. 
حجت‌الاسلام درودی تاکید کرد: لازم است در همین راستا اهداف و مفاهیم برای خود اعضا روشن شده و علاوه بر آن سهم وظایف هر یک از اعضای کمیته در بهینه سازی، تربیت و پیاده کردن سند تحول بنیادین مشخص شود.
وی خاطرنشان کرد: پس از نیازسنجی‌های انجام شده و بررسی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دستگاههای فرهنگی استان و تجزیه و تحلیل در این نشست، سهم هر دستگاه فرهنگی مشخص می شود تا برنامه ریزی و پیگیری‌های لازم انجام شود.
درودی با اشاره به  برگزاری نشست متمرکز کمیته همکاری حوزه‌های علمیه با آموزش و پرورش در استانهای کشور، افزود:: این جلسات به دلیل آن که در سطح متمرکز ائمه جمعه، رؤسای آموزش و پرورش، اوقاف و امور خیریه، سازمان تبلیغات، رئیس حوزه علمیه برادران و خواهران، اتحادیه انجمن‌های اسلامی برگزار می‌شود بازخورد ویژه‌ای داشته است.
معاون امور استان‌های ستادهمکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش کشور گفت: در شورای عالی ،نظرات و پیشنهادهای  اجرایی که از کمیته ‎ های همکاری استانها ارسال می‌شود، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته و مصوبات آن برای اجرا به استانها ابلاغ می‌شود تا با نظارت نماینده محترم ولی‌فقیه در استان و با همکاری و تعامل دستگاههای فرهنگی مرتبط  برنامه ریزی‌هایی در سطح استان انجام شود. 
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس نیز گفت: در سند تحول بنیادین به عنوان سند راهبردی تعلیم و تربیت کشور ساحت عبادی، اعتقادی و اخلاقی به عنوان مهمترین محور این سند مورد توجه ویژه قرار گرفته است . 
جهان بخش بانشی افزود: این امکان برای آموزش و پرورش وجود ندارد که بتواند به تنهایی برنامه‌ها و راهکارهای  مربوط به سند تحول بنیادین تعلیم و تربیت کشور را بدون استفاده از قدرت و قابلیت سایر نهادها، مجموعه‌ها و دستگاه‌های فرهنگی پیش ببرد ،به همین دلیل موضوع همکاری دراین کمیته جایگاه ویژه‌ای دارد و اهمیت خاصی برای آن قائل هستیم . 
وی گفت: تلاش می‌کنیم تا با تعامل و همفکری شرکت کنندگان در این نشست بتوانیم زمینه برگزاری جلسه استانی با حضور روسای ادارات آموزش و پرورش، ائمه جمعه استان، رؤسای حوزه‌های علمیه و اداره اوقاف و امور خیریه فراهم شود و با هماهنگی و تقسیم کار در طول سال، کارها را به پیش ببریم.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز