آش حاج عباس؛ اینجا فقرا به فقرا نذری می دهند

۱۳۹۸/۰۶/۱۸ - ۱۹:۰۴:۳۹
کد خبر: ۸۹۶۰۶۹
آش حاج عباس؛ اینجا فقرا به فقرا نذری می دهند
آش حاج عباس یکی از معروفترین آش هایی است که شیرازی ها با آن انس دارند نه فقط در وقت صبحانه بلکه هر وقت که شما هوای آش به سرتان بزند یکی از گزینه ها بدون شک آش حاج عاس شیراز است که مشتری های بسیاری هم دارد و این روزها به عنوان نذری در اختیار عزادارن حسینی قرار گرفته است.
حاج محمد علی میرهادی فرد(حاج بهروز) و فرزندانش که متولی این مغازه معروف هستند هر ساله اقدام به طبخ و توزیع مقدار زیادی آش سبزی نذری در شب تاسوعا می کنند.
وی می گوید: ما بچه مسلمان ها اعتقاد و ایمان داریم که حضرت ابالفضل العباس باب الحوائج است و ما هر سال طبق وصیت پدر و جد خود این نذری را به عزاداران هدیه می کنیم.
حاج بهروز ادامه می دهد: وقتی پسرم به دنیا آمد به عشق ابالفضل نامش را عباس گذاشتم و حالا هم این مغازه را به نام حاج عباس تابلو زده ایم.
وی بیان کرد: ما قبل از افتتاح این مغازه این آش را در منزل می پختیم و طرفداران زیادی هم داشت و به نیت حاجت گرفتن از علمدار کربلا می آمدند و آش می گرفتند.
حاج بهروز می گوید: بنری در کنار مغازه ام در ماه محرم نصب می کنم و بر روی آن تصاویر شهدا را در کنار درگذشتگانی گذاشته ام که اهل ادب و اخلاص و ارادت به اهل بیت(ع) و مردم بودند تا ضمن اینکه مردم محل توزیع این نذری با برکت را ببینند بدانند که انسان های اهل ایمان و بزرگ منش و حسینی از یاد نمی روند و ماندگار می شوند.
_BAS1017
این خادم امام حسین(ع) با بیان اینکه بیهوده نیست که 1400 سال این سنت ها و عزاداری ها ماندگار شده اند، اظهار می کند: امروز خوشحالم به برکت امام زمان(ع) ما شیعیان سربلند هستیم و علم امام حسین(ع) افتادنی نیست. دشمنان تلاش می کنند به گونه ای این سفره پر برکت اسلام را جمع کنند اما همانگونه که امام خمینی(ره) فرمودند که این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است محرم و صفر و فاطمیه و ... می آیند و بساط دشمنان و بازی آن ها را در هم می پیچد.
حاج بهروز پیامی هم برای شبهه افکنان دارد و می گوید: برخی می گویند این پولی را که برای نذری هزینه می کنید چرا در میان فقرا تقسیم نمی کنید باید در پاسخ به این ساده اندیشان بگویم مقدار زیادی از هزینه این آش را خود فقرا تقبل کرده اند و کمک می کنند که این نذری شکل بگیرد و در حقیقت اینجا فقرا به فقرا نذری می دهند.
آش حاج عباس

او با اشاره به اینکه امسال 4 تن آش پخته شد و بیش از 5 الی 6 هزار نفر از این آش استفاده می کنند، می گوید: ما از همه مردم شیراز دعوت می کنیم می آیند آش می گیرند فقیر و غنی هم ندارد همه برای برکت از سفره حسینی می آیند.

حاج بهروز در مورد هزینه این نذری هم می گوید: هزینه این آش را من و پسرانم به کمک مردم عاشق تامین می کنیم و از فردای توزیع برای سال بعد شروع می کنیم به جمع آوری هزینه آش سال بعد.
_BAS1038
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز