فرماندار شهرستان لامرد:

مبارزه با فضای مجازی جوابگو کاهش آسیب اجتماعی نیست

۱۳۹۸/۰۶/۲۶ - ۰۷:۲۹:۴۸
کد خبر: ۸۹۹۲۳۹
مبارزه با فضای مجازی جوابگو کاهش آسیب اجتماعی نیست
فرماندار شهرستان لامرد گفت: هیچ انسان عاقلی با تکنولوژی روز مبارزه نمیکند، در حقیقت کسی توانایی مبارزه با فضای مجازی و اینترنت را ندارد و مبارزه کردن با فضای مجازی جز اتلاف وقت، جوابگو کاهش آسیب های اجتماعی نیست؛ ما باید شرایط روز را بپذیریم و بر اساس واقعیت های جامعه فکر و برنامه ریزی کنیم.
 به گزارش خبرنگار برنا از لامرد، حسین شبانی نژاد در جلسه ستاد سازماندهی امور جوانان به منظور افزایش اشتغال و آسیب های اجتماعی با اشاره به انتخابات سال جاری بیان داشت: امسال ما یک انتخابات بسیار حساس و تأثیرگذار را در سطح کشور داریم، که در این انتخابات مثل سایر انتخابات در سالهای گذشته حضور حداکثری مردم پای صندوق های رأی برای تعیین سرنوشت خودشان، شهرستان و آینده فرزندان شون بسیار مهم است.
وی با بیان سخن گرانبار مقام معظم رهبری مبنی بر « رأی مردم حق الناس است» تصریح کرد: همه باید تلاش کنیم یک انتخابات سالم و پر شور صرف نظر از نتیجه آن برگزار کنیم چراکه آنچه برای مردم مهم و تأثیر گذار است امین آنان بودن است، علاوه بر این دفاع از حق الناس در سال ۹۸ جز برنامه های اساسی فرمانداری لامرد است.
فرماندار شهرستان لامرد افزایش آسیب های اجتماعی مشخصه یک جامعه در حال توسعه برشمرد و خاطرنشان کرد: اگر جلو آسیب های اجتماعی را نگیریم و کارشناسی و آموزش درستی صورت نگیرد قطعاً جامعه ما با مشکل مواجه میشود؛ وضعیت فعلی شهرستان ما، مرهون اثرات عملکرد همه دوستان حاضر در جلسه، کارشناسان، آموزش ها، کارها و اقدام پیشگیرانه ای که صورت گرفته است.
این عضو شورای تأمین شهرستان لامرد افزود: آسیب های اجتماعی با توجه به فضای مجازی و اطلاع رسانی که در جامعه صورت گرفته از زیر پوست شهر خارج شده است، آمارها و آن چیزی که دارد اتفاق می افتد بیانگر این است که آسیب های اجتماعی در جامعه روی پوست شهر قرار دارد و مردم از این بابت اطلاع دارند.
شبانی نژاد با نیم نگاهی به تفاوت نمودار آسیب های اجتماعی در هر شهر تأکید کرد: در کاهش آسیب های اجتماعی، فرهنگ جامعه، اعتقادات مردم و خانواده ها به عنوان ستون اصلی موجود میتواند بسیار تأثیر گذار باشد و فرهنگ شهرستان لامرد بحمدالله فرهنگی غنی، اصیل و ریشه دار است و اگر مواردی هم ما مشاهده میشود قطعاً باید برای آن راه حلی ارائه کنیم و آسیب هایی که فراوانی زیادی دارند باید به جد کارشناسی شود.
وی آمارهای مطرح شده درمورد آسیب های اجتماعی تلنگری در راستای آگاهی مردم و مسئولان از روند حرکتی شهرستان لامرد دانست و اظهار داشت: بگیر و ببند در جاده فرودگاه لامرد جوابگو این امر نیست بلکه باید مصونیت در جامعه ایجاد کنیم.
فرماندار لامرد ادامه داد: چیزی که باعث بازدارندگی جوانان میشود مصونیت دادن به آنها و خانواده یشان است علاوه براین باید اعتقادات خانواده ها تقویت شود، حریم ها و خط قرمز ها را رعایت کردن در خانواده است که باید فکری به حالش شود؛ بصورت ریز وارد جزئیات آسیب های اجتماهی شدن باعث صرف وقت در دفاع کردن و یا پادزهر کردن نسبت به آسیب های اجتماعی است.
شبانی نژاد با تأکید بر اشتغال زایی بومی در لامرد تصریح کرد: اشتغال میتواند آسیب های اجتماعی را بصورت بسیار معناداری کاهش دهد بدون شک اگر ایجاد اشتغال شود آسیب های اجتماعی بصورت کلان در لامرد کاهش پیدا میکند.
وی عنوان کرد: حسادت های شدیدی که در جنوب فارس وجود دارد که میگوید همه باید وارد آلومینیوم لامرد شوند و در این راستا بسیار مقاومت و چانه زنی شده و با وجود تخریب های بسیار، اولویت اشتغال با نیروهای بومی شهرستان لامرد است.
این مقام مسئول دغدغه خانواده ها برای اشتغال فرزندان شان، مرتفع کننده و کاهنده بسیاری از درگیری ها و مشکلات خانوادگی برشمرد و خاطرنشان کرد: 90 درصد نیروهای بومی منطقه بدون در نظر گرفتن هر طیف و باندی باید پس از بیرون آمدن استخدامی آلومینیوم جنوب در آن حضور پیدا کنند؛ اگر خوب دقت کنیم و همه احساس مسئولیت و قدرشناسی داشته باشند قطعاً حجمه بیکاری جوانان تحصیل کرده منطقه بعد از آگاهی استخدام در کارخانه آلومینیوم جنوب فارس کاهش پیدا خواهد کرد.
فرماندار لامرد در پایان ابرازداشت: آسیب اجتماعی کار کارشناسی و احساس مسئولیت میخواهد؛ بیش از ۱۵ هزار پرونده قضایی در شهرستان لامرد وجود دارد که اگر این کارگروه ها بصورت کارشناسی و تخصصی کار و وظیفه خودشان را انجام دهند قطعاً کاهش حجم پرونده های قضایی در مسیر بسیار مثبتی قرار خواهد گرفت؛ همچنین در هیچ دوره ای آسیب های اجتماعی صفر نمیشود همیشه در جامعه شکلی از آسیب های اجتماعی وجود دارد ما باید تلاش کنیم که از اون مرحله خطر عبور نکنیم و تلاش کنیم افزایش آسیب های اجتماعی در جامعه نداشته باشیم.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز