استاندار فارس:

بانک ها با رویکرد جدید وارد عرصه کمک به تولید شوند

۱۳۹۸/۰۷/۰۴ - ۰۷:۰۳:۴۳
کد خبر: ۹۰۳۲۸۶
بانک ها با رویکرد جدید وارد عرصه کمک به تولید شوند
استاندار فارس از بانک های استان فارس خواست با رویکرد جدید وارد کمک به بنگاه های اقتصادی شوند و در ادامه یادآور شد: نهاد های تامین منابع مالی بخشی مهم از اجرا زنجیره رونق تولید هستند بنابراین باید به طریقی علمی و منطقی تعامل خود با سایر اجزا این زنجیره را تعریف کنند.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس،  دکتر عنایت الله رحیمی در  جلسه کارگروه اقتصادی ، اشتغال و سرمایه گذاری که با موضوع بررسی عملکرد بانک های استان و تسهیلات و منابع مالی برگزار شد، به ابلاغ آیین نامه جدید کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری ، عنوان کرد: باید هر جلسه تصمیمات جلسه گذشته اندازه گیری شده و تغییرات ملموس باشد.
دکتر رحیمی با اشاره به اینکه رابطه مستقیمی بین ارزیابی های ملی و عملکرد این جلسات و امارهایی که ارائه می شود وجود دارد ، از مسئولان دستگاه ها و اعضا کارگروه ها خواست به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشند.
وی بیان کرد: به منظور تسهیل در تصمیم گیری ها این اختیار را به گروه های کاری داده ایم که موضوعات را در جلسه شواری برنامه ریزی به تصویب برسانند و اگر موضوع ویژه ای وجود داشت در جلسه کارگروه به آن بپردازند. 
نماینده عالی دولت در استان فارس با تاکید بر اهمیت جایگاه بانک ها در رونق اقتصادی و رونق تولید ، اظهار کرد: بانکها بر مبنای منافع خود تصمیمی میگیرند و انتظار ما نیز این نیست که بر خلاف آن عمل کنند؛ اما انتظار داریم به اهمیت تولید توجه کنند.
دکتر رحیمی با بیان اینکه بانک ها به این موضوع توجه داشته باشند که  ریسک و ثبات در جامعه برای همه یکسان است، خاطرنشان کرد: کمک دولت به بانک ها همواره بیش از همراهی آنها با سیاست های دولت است.
وی از بانک های استان فارس خواست با رویکرد جدید وارد کمک به بنگاه های اقتصادی شوند و در ادامه یادآور شد: نهاد های تامین منابع مالی جزیی مهم از اجرا زنجیره رونق تولید هستند بنابراین باید به طریقی علمی و منطقی تعامل خود با سایر اجزا این زنجیره را تعریف کنند.
 رئیس کارگروه اقتصادی ، اشتغال و سرمایه گذاری استان درباره اینکه بعضی از بانک ها عضو شورای هماهنگی بانک های استان نیستند ، خواهان همراهی این بانک ها با روند توسعه و تولید در استان شد و گفت: امکانات و تسهیلات مختلفی از جمله تامین امنیت در استان وجود دارد که همه این بانک ها از آن بهره مند هستند .
استاندار فارس با بیان اینکه بررسی نسبت مصارف به منابع بانک ها باید هدفمند و تخصصی باشد، تاکید کرد: این نسبت ها باید تحلیل شده و در سطح ملی و استان های هم تراز با فارس مقایسه شود.
وی همچنین از بانک ها خواست طرح های مجوزات بدون نام را بررسی کرده و در صورت اینکه موردی مناسب با ارائه تسهیلات خود نمی یابند به ارائه طرح از سوی خود بپردازند.
استاندار فارس همچنین از مجموعه  اقتصادی استانداری خواست عملکرد فرمانداران و دستگاه های متولی در راستای تحقق طرح های مجوزهای بدون نام سرمایه گذاری ، هر بنگاه یک اشتغال و ایجاد حداقل 200 شغل در هر شهرستان توسط فرمانداران را بررسی کرده و گزارشی در این زمینه ارائه دهند.
 دکتر رحیمی از تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی نیز خواست بخشی از سپرده های بانکی خود را در بانک های تخصصی و مربوط با فعالیت اختصاصی خود قرار دهند.
نظر شما