معاون توسعه امور ورزش فارس:

عدالت به معنای مساوی بودن نیست

۱۳۹۸/۰۷/۱۵ - ۲۰:۱۶:۳۷
کد خبر: ۹۰۸۶۷۰
عدالت به معنای مساوی بودن نیست
معاون توسعه امور ورزش فارس بااشاره به اینکه عدالت به معنای مساوی بودن نیست، گفت: در سال ۹۷ مبلغی حدود شش میلیارد و ششصد و یک میلیون تومان در حوزه ورزش به هیأت های استانی اختصاص داده شده است.
به گزارش خبرگزاری  برنا از فارس، محسن سالاری در نشست تخصصی مدیر کل ورزش و معاونین اداره کل ورزش و جوانان فارس با روسا و نواب رئیس هیات های استانی در رابطه با چگونگی رویکرد اداره کل ورزش و جوانان فارس در خصوص تخصیص و توزیع منابع مالی و اعتبارات موجود، اظهار کرد: در سال ۹۷ مبلغی حدود شش میلیارد و ششصد و یک میلیون تومان در حوزه ورزش به هیأت های استانی اختصاص داده شده است. ما بر این باور هستیم که عدالت به معنای مساوی بودن نیست. در واقع اداره کل اعتبارات را متناسب با پتانسیل و ظرفیت های هیأت های استان توزیع می کند.
وی با اشاره به اینکه وظیفه تأمین منابع مالی هیأت ها تنها به عهده اداره کل نیست، بیان کرد: از ابتدای سال ۹۸ تا کنون یک میلیارد و ششصد و هفتاد و چهار میلیون تومان به هیأت های ورزشی استان تخصیص داده شده است. بدون تردید منابعی که در اختیار هیأت ها قرار می گیرد برای دستیابی به اهداف هیأت ها، کافی نیست و هیأت ها باید بتوانند درآمدزایی کنند.
 وظیفه تأمین منابع مالی هیأت ها تنها به عهده اداره کل نیست
سالاری خاطر نشان کرد: پروژه های متعددی از جمله پروژه های استعدادیابی، نخبه پروری، توجه به شهرستان ها، میزبانی ها و اعزام هایی که در پیش داریم، در دستور کار اداره کل ورزش و جوانان فارس قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه در استان های دیگر اماکن خصوصی به مزایده گذاشته می شود و با بالاترین مبلغ واگذار می گردد، بیان کرد: می توانم به جرأت بگویم در بین ۳۱ استانی که در سطح کشور داریم، استان فارس یکی از معدود استان هایی است که اماکن تخصصی را در اختیار هیأت های ورزشی قرار داده است. در واقع کمک های اداره کل ورزش و جوانان فارس صرفا کمک های نقدی نیست بلکه مکان هایی که در مرکز استان و در سایر شهرستان ها در اختیار هیأت ها قرار گرفته است نیز جزو حمایت های اداره به شمار می رود. ما تا آنجا که می توانستیم اماکن تخصصی را در اختیار هیأت های استان قرار داده ایم. با توجه به پشتیبانی های اداره کل امیدوارم شاهد اتفاقات خوبی در هیأت ها باشیم.
این مقام مسئول در خصوص دستاوردهای اداره کل در حوزه قهرمانی، اعلام کرد: در بحث قهرمانی ما از دو سهمیه المپیک برخوردار هستیم. یک سهمیه در بسکتبال و یک سهمیه در کشتی داریم. امیدواریم در ژیمناستیک هم بتوانیم سومین سهمیه المپیکی را کسب کنیم. در بخش پارا المپیک نیز تا کنون هفده سهمیه کسب شده که این آمار نشان از رشد در حوزه ورزش قهرمانی می دهد.
وی با بیان اینکه مسابقات المپیاد ایرانیان یکی از شاخص هایی است که وزارت ورزش و جوانان بر اساس آن، ادارات کل ورزش را ارزیابی می کند و استان ها موظف هستند جهت شرکت در این مسابقات در سنین پایه فعالیت ها و برنامه هایی داشته باشند، در خصوص جایگاه فارس در جدول منتشر شده از نتایج نهایی رده بندی مدال استان ها، اظهار داشت: جدولی که در فضاهای مجازی منتشر شده و استان فارس جایگاه یازدهم را در آن به خود اختصاص داده است، جدول واقعی نیست چراکه این جدول صرفا بر اساس مدال طلا تنظیم شده است. مدال طلا، نقره و برنز هم امتیازات مختص به خودش را دارد.جدول نهایی مسابقات المپیاد منتشر خواهد شد و قطعا ما در جایگاه بالاتری قرار داریم.
کم کاری برخی از هیأت ها باعث لطمه زدن به ورزش استان خواهد شد
سالاری با انتقاد از عملکرد برخی از هیأت های ورزشی استان فارس در مسابقات استعدادهای برتر، گفت: در هر جایگاهی که در جدول نهایی مسابقات المپیاد قرار بگیریم این جایگاه شایسته استان فارس در سنین پایه نیست. متأسفانه با وجود تأکید زیاد اداره کل ورزش و جوانان استان بر توسعه ورزش در سنین پایه، این موضوع مورد غفلت برخی از هیأت ها قرار گرفته است. این در حالی است که در وزارت ورزش و جوانان، مجموع برآیند فعالیت ورزشی استان ارزیابی می شود.
وی با یادآوری اینکه کم کاری برخی از هیأت ها باعث لطمه زدن به ورزش استان خواهد شد، عنوان کرد: ما تجزیه و تحلیل عملکرد همه هیأت های شرکت کننده در این رقابتها را داریم. برخی هیأت ها امتیاز کمی کسب کرده اند و برخی هم اصلا مدال آوری نداشته اند. متأسفانه در این مسابقات بعضی رشته های پر مدال ما آن طور که انتظار می رفت عمل نکردند. البته از هیأت هایی هم که خوب ظاهر شدند تشکر و قدردانی می کنم.
سالاری با اعتقاد به اینکه توان و قدرت میزبانی استان به جایی رسیده که ما می توانیم میزبانی مسابقات بین المللی را نیز به عهده بگیریم، تشریح کرد: با افتتاح سالن شش هزار نفری در دهه فجر، استان فارس قابلیت میزبانی و برگزاری مسابقات جهانی در رشته های مختلف توپی و غیر توپی، سالنی و غیر سالنی را خواهد داشت که جا دارد برای فراهم شدن این زیرساخت ها تشکر و قدردانی ویژه ای از حیدر علی کامیاب مدیرکل اداره ورزش و جوانان فارس داشته باشم. شش میزبانی در نیمه اول سال داشتیم و هفت میزبانی هم در نیمه دوم داریم.
وی با تأکید بر اینکه هیأت های ورزشی و اداره کل ورزش و جوانان فارس مکمل هم برای توسعه ورزش استان هستند، بیان داشت: در حقیقت موفقیت ها و شکست ها به پای همه افراد فعال در این عرصه نوشته می شود. اخیرا در ارزیابی که در حوزه نظارتی انجام شده است، استان فارس رتبه دوم را در سطح کشور کسب کرده است. اما متأسفانه مطالبی بر علیه اداره کل در فضای مجازی منتشر شده است که برخی از افراد با وجود اینکه می دانند این مطالب صحیح نیست اما از این اداره کل دفاع نمی کنند.
اداره ورزش و جوانان درهای نقد را به روی هیچ کس نبسته است.
معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان در پایان سخنانش اظهار داشت: ما معمولا یک اقلیت پرسرو صدا با یک اکثریت خاموش و شنونده داریم و این اقلیت پرسرو صدا تلاش می کنند که مسائل را در جهت منافع خود پیش ببرند. اداره ورزش و جوانان درهای نقد را به روی هیچ کس نبسته است. هر کسی می تواند نقد منصفانه خود را به ما اعلام کند. اما نقد نباید مغرضانه باشد و باعث تخریب افراد شود. نقد باید در جهت پیشرفت ورزش باشد. رسالت اصلی در نقادی طرح موضوع و ارائه برنامه های راه‌گشا در کنار آن است.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز