ویژه برنامه های یاد روز حافظ از صدا و سیمای فارس

۱۳۹۸/۰۷/۱۷ - ۱۲:۵۰:۱۸
کد خبر: ۹۰۹۴۷۹
ویژه برنامه های یاد روز حافظ از صدا و سیمای فارس
بیستم مهرماه، روز بزرگداشت حافظ است؛ شاعری پرآوازه که در بسیاری از اوقات برای دانستن حال و احوال مان، دیوانش را می گشاییم و شرح اوضاع روزگارمان را از او می خواهیم. حافظ راز همرازمان در محافل رسمی و خصوصی، آیینی و خویشاوندی شده است و عضوی از خانواده ماست و در مراسمی چون شب یلدا و نوروز، اشعار این شاعر را جزیی جدایی نشدنی می پنداریم.
به گزارش خبرگزاری برنا ازفارس،خواجه شمس الدین محمد بن بهاءالدّین محمد حافظ شیرازی متخلص به حافظ، در سال 727 هجری قمری چشم به جهان گشود و شاعر بزرگ سده هشتم ایران و یکی از سخنوران نامی جهان شد. حافظ اشعار بسیاری را به صورت غزل سرود و از خود کتابی را بر جای گذاشت که به دیوان غزلیات حافظ شهرت دارد و در سرودن اشعار و شیوه سخن پردازی از خواجوی کرمانی، شاعر بزرگ نیمه اول قرن هشتم، الهام گرفت و در نهایت به یکی از مهم ترین الگوها برای شاعران پس از خود تبدیل شد. در قرون هجدهم و نوزدهم میلادی بود که اشعار وی به زبان‌های اروپایی ترجمه و محافل ادبی جهان غرب حافظانه شد. در دنیای امروز ادیبان در سراسر جهان، نام حافظ را به خوبی می شناسند و در مطالعات شان از اشعار و نوشته های وی بهره بسیاری می برند.
صدا و سیمای فارس به مناسبت بیستم مهرماه روز بزرگداشت حافظ برنامه هایی را تدارک دیده و پخش  می کند.
براساس اعلام روابط عمومی صدا و سیمای فارس برنامه "کاشانه مهر" در دو برنامه 60 دقیقه ای ساعت 10 صبح، "نگاه روز" با دو برنامه 20 دقیقه ای ساعت 11:10، ویژه برنامه "یاد روز حافظ" به مدت 90 دقیقه ساعت 21، برنامه "در شهر" در 4 قسمت 15 دقیقه ای ساعت 23:15 و "گزارش روز" با 3 برنامه 10  
دقیقه ای در فواصل کنداکتور به مناسبت یادروز حافظ از سیمای فارس پخش می شود.
حدیث دوست، حافظ سر، اقلیم ایران، مستند ایران و حافظیه، شهر عشق، سرودهای متنوع، یاد گذشته، اقلیم پارس، نماهنگ رهبری در حافظیه، حدیث یار، موشن گرافیک حافظ نامه، دل شدگان، دلنوازان و آواز مرحوم رضوی سروستانی در حافظیه از دیگر برنامه های سیمای فارس به مناسبت یادروز حافظ است.
رادیو فارس نیز با برنامه های حافظ راز و نگاهی به اشعار خواجه حافظ شیرازی، خلوتگه راز وگفتگو با کارشناسان در باره جایگاه حافظ شیرازی، اجرای ویژه برنامه بزرگداشت حافظ از رادیو فارس و پخش از 
رادیو های مراکز استانها ( شبی با حافظ)، برنامه شب های ایران ویژه حافظ شیرازی  و پخش از مراکز استانها روز بزرگداشت حافظ را گرامی می دارد.
ساخت گزارش تولیدی از شخصیت و جایگاه حافظ در شعر و ادب فارسی، ارتباط زنده با شبکه های محلی و بومی و پوشش مراسم یاد روز حافظ که هرسال 20 مهر در حافظیه برگزار می شود از برنامه های واحد خبر مرکز فارس و پوشش برنامه های صدا و سیما در فضای مجازی، تهیه گزارش مردمی، انتشارنماهنگ هایی با موضوع حافظ و عکس نوشت از اقدامات فضای مجازی مرکز فارس به مناسبت یاد روز حافظ می باشد.
نظر شما