استاندار فارس:

هنرمندان فارس پرچمدار دیپلماسی فرهنگی باشند

۱۳۹۸/۰۷/۱۹ - ۱۱:۵۳:۳۴
کد خبر: ۹۱۰۱۴۴
هنرمندان فارس پرچمدار دیپلماسی فرهنگی باشند
استاندار فارس با اشاره به پیشینه فرهنگی و اجتماعی فارس خاطر نشان کرد: فرهنگوران فارسی در سایه سار اندیشه های فاخر گذاشته پرچمدار توسعه علمی وادبی هستند و آینده سازان این مرز و بوم با هدایت این نسل فرهیخته تربیت خواهند شد.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، دکتر عنایت اله رحیمی در جلسه دیدار با جمعی از هنرمندان ، فرهنگ وران، اهالی رسانه و روسای انجمن های فرهنگی  و هنری استان که با حضور دکتر صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد برگزار شد ، اظهارداشت: تامین زیرساخت ها و امکانات لازم برای این تربیت نیازمند حمایت همه جانبه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و تامین این درخواست ها افتخاری بزرگ است.
وی با اشاره به مشکلات روزنامه های فارس در تامین کاغذ گفت:بزودی با بهره برداری از کارخانه تولید کاغذ بخش مهمی از این نیاز تامین خواهد شد و این واحد تولیدی توانایی تامین بیش از یک سوم نیاز کاغذ کشور را خواهد داشت.
استاندار فارس با بیان اینکه امکانات کافی برای تامین نیاز های اهالی هنر در فارس وجود ندارد ابراز امیدواری کرد: با همکاری سایر نهاد های متولی به دنبال حل این مشکلات هستیم و در این راستا  مشارکت همه جانبه اهالی هنر بی تاثیر نیست.
دکتر رحیمی با حمایت از موضوح راه اندازی صندوق هنرمندان فارس تاکید کرد: کشورهای حاشیه خلیج فارس متقاضی برپایی جشنواره های فرهنگی و هنری هستند و در این خصوص هنرمندان فارس می توانند پرچمدار دیپلماسی فرهنگی باشند.
وی در ادامه با اشاره به جایگاه استان فارس در فرهنگ ایثار و شهادت اظهار داشت:  در شیراز به اندازه کافی به معرفی این فرهنگ توجه نشده و هنرمندان فارس در این زمینه اهتمام کافی داشته باشند.
این جلسه با ارائه نقطه نظرات اهالی فرهنگ و هنر  پایان یافت.
نظر شما