خانواده تنها شهید اروپایی دفاع مقدس مهمان شیرازی هاست

۱۳۹۸/۰۷/۲۸ - ۱۲:۰۵:۵۴
کد خبر: ۹۱۳۸۲۶
خانواده تنها شهید اروپایی دفاع مقدس مهمان شیرازی هاست
پدر کمال کورسل « ژروم ایمانوئل کورسِل » تنها شهید اروپایی دفاع مقدس است که به همراه همسر، فرزند و عروسش روز قبل به دعوت بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس به شیراز سفر کرده است و مورد استقبال جامعه بانوان شاهد و ایثارگر ، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ، مدیر کل و معاونین و روسای ادارات بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس قرار گرفتند.
به گزارش خبرنگار برنا ازفارس، محمد مرادی پدر شهید (محمد مرادی اهل تونس که قبل از بازنشستگی در قسمت فنی روزنامه لاپرس فرانسوی مشغول بکار بود)   :  مادر کمال اهل فرانسه و مسیحی بود، کمال که در آن موقع ژوان نام داشت نیز مسیحی بود؛ اما بعد از مدتی به واسطه آشنایی با تعدادی از جوانان ایرانی در فرانسه در سال 1981 میلادی به ایران مهاجرت کرد و مسلمان و بعد شیعه شد.
وی بیان کرد: من و مادر کمال از هم جدا شده بودیم و او به همراه مادرش در فرانسه زندگی وتحصیل می کرد با این وجود ارتباط نزدیکی با هم داشتیم و از احوال هم باخبر بودیم و به یکدیگر سر می‌زدیم.تا اینکه متوجه شدم کمال به ایران آمده و در حوزه علمیه قم مشغول به تحصیل است و این باعث خوشحالی درونی من شد، چون فهمیدم که آمده به اسلام خدمت کند.یک روز در فرانسه تظاهرت شد دوستان کمال دیدند که او در وسط جمعیت پرچم ایرا ن را در دست گرفته است و در همین نظاهرات با تعدادی از جوانان ایرانی آشنا و این امر زمینه مهاجرتش به ایران شد.
کمال در سال 1981 به این ایران آمد و آخرین اخباری که از او دارم مربوط به اواخر سال 1982 می‌شود.
ارتباط من و کمال در آن زمان به دلیل سیاست‌های حکومت تونس و همچنین محکوم کردن حکومت تونس توسط کمال در نامه‌هایش به من قطع شد.
در مدت30 سال بی خبری از کمال گمان می کردم که او در ایران تشکیل خانواده داده و اکنون فرزانش بزرگ شده‌اند تا این‌که بعد از انقلاب تونس سال 2014 با جستجو در اینترنت نام او را جزء شهدای دفاع مقدس ایران دیدم با فهمیدن این خبر تا 15 روز فقط گریه می کردم و چیزی نمی خوردم؛ اما از طرفی این موضوع که او به خاطر اسلام رفته و شهید شده ما را تسکین می داد.

کمال

 شهید « ژروم ایمانوئل کورسِل  »کیست ؟
« ژروم ایمانوئل کورسِل  » ۹ آوریل ۱۹۶۴ در کشور فرانسه از مادری فرانسوی و پدری تونسی چشم به جهان گشود. در ایام جوانی پس از آشنایی با دانشجویان مسلمان در فرانسه و شرکت در محفل دعای کمیل آنان، کم کم به دین مبین اسلام علاقه پیدا می کند و مقدمات پذیرش آیین نورانی اسلام در وی فراهم می گردد.
شهید کمال کورسِل  در سال ۱۳۶۱ به ایران سفر کرد و تصمیم گرفت در حوزه علمیه قم به فراگیری دروس بپردازد. وی با کسب رضایت مادرش سرانجام در مدرسه حجتیه مشغول تحصیل شد. شهید کورسل در این مدت همراه با طلبه‌های حوزه علمیه به دیدار امام خمینی (ره) رفت و همیشه از این دیدار به نیکی و با شوقی وصف ناپذیر یاد می‌کرد.  
شهید کورسِل در سفر ریاست جمهوری وقت، حضرت آیت الله خامنه‌ای به قم، به نمایندگی از طلاب غیرایرانی سخنرانی کرد.
« ژروم ایمانوئل کورسِل  » در سال 1964 میلادی(1345 شمسی) از مادر مسیحی و پدر مسلمان و تونسی تبار متولد شد و در سن دو سالگی به دلیل جدایی والدین با آموزه مسیحی تربیت شد.
شهید کمال کورسِل بعد از مهاجرت به ایران در عملیات کربلای 2 و 5 و والفجر 10 شرکت داشت و سرانجام سال 1367 در عملیات مرصاد به شهادت رسید.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز