استاندار فارس :

: یک ششم موقوفات کشور متعلق به استان فارس است

۱۳۹۸/۰۸/۰۶ - ۱۷:۲۸:۱۴
کد خبر: ۹۱۷۲۴۷
: یک ششم موقوفات کشور متعلق به استان فارس است
استاندار فارس با بیان اینکه یک ششم موقوفات کشور متعلق به استان فارس است، این موضوع را نشان‌دهنده روحیه ترجیح دیگران به خود و توجه به دنیای باقی دانست و افزود: اماکن متبرکه فارس مرجع عاشقان اهل بیت (ع) است و می‌توانند در کنار مباحث فرهنگی در موضوعات اقتصادی در قالب اقتصاد زیارت تاثیرگذار باشند.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، دکتر عنایت الله رحیمی همزمان با هفته وقف از اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس بازدید کرد و ضمن دیدار با کارکنان این مجموعه از تلاش‌های آنها در جهت کمک به مردم و تدبیر امور موقوفات تقدیر کرد.
   نماینده عالی دولت در استان فارس با تاکید بر اینکه پرداختن به امر  وقف، واقفان را از بار معنوی این عمل خیر برخوردار می‌کند ، عنوان کرد: وقف گذشتن از دنیای فانی و توجه به دنیای باقی است و سودای پر سودی است که هرکس به آن اقدام می‌کند سرمایه پیش از سفر اخروی برای آن دنیا مهیا کرده است.
استاندار فارس وقف را سرمایه‌ای بسیار ارزشمند دانست و افزود: نوع دوستی و کمک به دیگران به ویژه نیازمندان از نیات خیران و واقفان است و همه اینها دال بر این است که این افراد رفاه دیگران را بر رفاه خود برگزیده‌اند.
دکتر رحیمی با اشاره به اینکه پرداختن به مباحث مذهبی ، فرهنگی ، درمانی ، علمی و تولیدی از سوی واقفان از اهمیت توجه آنان به مباحث اجتماعی و عمومی حکایت دارد، گفت: کسانی که به چیزی بیش از منافع خود می‌نگرند انسان‌های ارزشمندی هستند و واقفین نیز در همین چارچوب حرکت کرده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: وقف پدیده‌ای است که منحصر به دنیای اسلام نیست ، بلکه اعمال خیر و کارهای عام‌المنفعه ای است که وجه ای عمومی‌تر دارد و با توجه به وجهه معنوی از اولویتی در مقایسه با دیگر اعمال برخوردار است.
نماینده عالی دولت در استان فارس ابراز داشت: در دنیا امور خیر فراوانی انجام می‌شود به ویژه در زمینه‌های آموزشی که از ماندگارترین و اثرگذار ترین ابعاد در زندگی اجتماعی است.
استاندار فارس بیان کرد:  هر روز واقفین جدیدی به خیل عظیم نیکوکاران می‌پیوندند و این افراد  باید تقدیر و تشکر شوند.
وی با اشاره به اینکه موقوفات باید بیشتر به سمت موضوعات آموزشی و فرهنگی سوق داده شوند، عنوان کرد: اگر بر آموزش نسل جدید با آموزه‌های اسلامی تمرکز کنیم، شاهد تحول بزرگی خواهیم بود. 
نماینده عالی دولت در استان فارس تاکید کرد: درآمدهای اوقاف باید بر مبنای نیت واقف باشد، در مرحله بعد باید به نیازهای اجتماعی و جامعه توجه کنیم که این اتفاق تاکنون افتاده است. 
دکتر رحیمی با بیان اینکه مباحث اقتصادی ازجمله بیکاری از معضلات امروز جامعه ماست، اظهار داشت: کمبود شغل می‌تواند در جنبه‌های اجتماعی اثرگذار باشد و بیکاری ناهنجاری‌های مختلفی را در پی خواهد داشت.
وی ادامه داد: سرمایه‌گذاری در امور کشاورزی و دامپروری ، تجاری و بازرگانی از محل درآمد موقوفات یا تبدیل به احسن آنها و یا بهینه کردن آنها از اقداماتی است که وقتی واقفان به آن وارد می‌شوند در اقتصاد جامعه نیز اثرگذار خواهد بود. 
استاندار فارس یکی از محاسن اوقاف را همراهی با مردم عنوان کرد و گفت: جداکردن این مجموعه از مردم نقطه ضعف به شمار می‌رود و بر همین اساس باید منافع مردم را در نظر گرفت و از همزیستی مسالمت‌آمیز در کنار یکدیگر بهره برد. 
دکتر رحیمی تاکید کرد: البته این بدان معنی نیست که ما نخواهیم به اجاره بها یا ارزش افزوده  بر روی اموال و املاک موقوفه توجه نکرده و آن را  به روز نکنیم. 
وی افزود: طبیعتاً این مسائل باید رسیدگی شود و عواید آن نیز به عموم جامعه برابر با نظر واقفین برسد.
استاندار فارس با تقدیر از مسئولان حوزه وقف گفت: در حال حاضر وضعیت مطلوب است و روز به روز نیز بهتر می‌شود ؛ هر چند همواره انتظار بیشتری هست
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز