کلاهبرداری از طریق سایت کاربر محور

۱۳۹۸/۰۹/۰۷ - ۰۹:۲۶:۳۲
کد خبر: ۹۲۹۲۴۷
کلاهبرداری از طریق سایت کاربر محور
رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: فردی که با درج آگهی فروش حیوانات خانگی زیر قیمت در یکی از سایت‌های آگهی محور از شهروندان با دریافت بیعانه کلاهبرداری می‌کرد، توسط پلیس فتا شناسایی و دستگیر شد.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، سرهنگ "حشمت سلیمانی"اظهارداشت: در پی ارجاع یک فقره پرونده مبنی بر کلاهبرداری در یکی از سایت‌های آگهی محور، تیمی از کارشناسان و کارآگاهان زبده پلیس فتا برای بررسی موضوع وارد عمل شدند.
سرهنگ "سلیمانی" افزود: در بررسی اظهارات شاکی مشخص شد که برای خرید حیوان خانگی به یکی از سایت‌های آگهی محور مراجعه و پس از ملاحظه قیمت پایین، بلافاصله با فرد فروشنده تماس و برای از دست ندادن معامله مبلغ 12 میلیون ریال به حساب وی واریز می کند و پس از آن فرد کلاهبردار گوشی خود را از دسترس خارج و آگهی خود را از روی سایت برمی دارد.
وی تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا با  اقدامات فنی در فضای مجازی، متهم را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی، فرد کلاهبردار را شناسایی و دستگیر کردند.
رئیس پلیس فتا استان با بیان اینکه متهم در اعترافات خود هدف از انجام اینگونه اقدامات، انگیزه مالی اعلام کرد، افزود: شهروندان هرگز فریب اینگونه آگهی‌ها را نخورند و تا زمان دریافت کالا و یا انجام خدمات از طرف فرد درج کننده آگهی، مبلغ یا مبالغی را واریز نکنند.
این مقام انتظامی از شهروندان درخواست کرد در خصوص تقاضا از سایت‌های خرید و فروش، دقت کافی را داشته باشند و در صورت برخورد با هرگونه موارد مشکوک، آن را از طریق وب سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir اعلام کنند.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز