معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز :

مردم استان فارس در صورت احساس علایم آنفلوانزا به پزشکان خانواده مراجعه کنند

۱۳۹۸/۰۹/۱۳ - ۱۰:۱۸:۵۶
کد خبر: ۹۳۱۹۰۱
مردم استان فارس در صورت احساس علایم آنفلوانزا به پزشکان خانواده مراجعه کنند
آنفلوانزا یک بیماری فصلی واگیردار است که همه ساله با شروع فصل سرما، تعداد مبتلایان به این بیماری افزایش می یابد.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، معاون بهداشت دانشگاه گفت: برخی علایم این بیماری به سرماخوردگی شباهت دارد و افراد زیادی ممکن است علایم سرماخوردگی را با علایم آنفلوانزا اشتباه بگیرند، به عنوان مثال در سرماخوردگی، تب، سردرد و بدن درد به ندرت وجود دارد و یا خفیف است، اما در آنفلوانزا تب به صورت ناگهانی افزایش می یابد و می تواند سه تا چهار روز نیز ادامه پیدا کند.
دکتر «عبدالرسول همتی» افزود: حتی اگر به بیماری آنفلوانزا هم مبتلا شده باشید، جای نگرانی نیست و در بسیاری از موارد نیاز به درمان خاصی وجود ندارد و می توانید با نظر پزشک از مسکن هایی استفاده کنید که تب و درد عضلانی را کاهش دهد.
او ادامه داد: خیلی از افراد مبتلا به سرماخوردگی تصور می کنند که به بیماری آنفلوآنزا مبتلا شده اند، تا جایی که از یک هزار و ۲۱۴ نفر مراجعه کننده به بیمارستان های سطح شهر شیراز، تنها ابتلای حدود ۱۰ درصد آنها تایید شده است و سایر افراد دچار ناخوشی های معمولی مانند سرماخوردگی بودند که تمامی این افراد درمان لازم را نیز دریافت کرده اند.
معاون بهداشت دانشگاه بیان کرد: همچنین در خصوص داروی ضد ویروس، تنها برخی از بیماران با نظر پزشک نیازمند دریافت دارو هستند و مصرف بی رویه در افرادی که به این دارو نیازمند نیستند، ممکن است خطر بروز عوارض را هم افزایش دهد.
دکتر همتی توصیه کرد: باید دقت داشت مراجعه افراد به اورژانس ها و بیمارستان ها که ازدحام جمعیت وجود دارد، حتی می تواند فرد را مستعد ابتلا به بیماری کند، بهترین راهکار این است در صورتی که علایم شبیه آنفولانزا همچون تب بالای ۳۸ درجه، سرفه، بدن درد، شروع ناگهانی ناخوشی و گلودرد دارید، به پایگاه های پزشک خانواده و مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنید.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز