آگاهی و پیشگیری، آزمایش و درمان ایدز

۱۳۹۸/۰۹/۱۶ - ۱۴:۰۷:۱۵
کد خبر: ۹۳۳۲۱۵
آگاهی و پیشگیری، آزمایش و درمان ایدز
کشور ایران از کشورهای متعهد در جهان برای دستیابی به اهداف ۹۰-۹۰-۹۰ تا پایان سال ۲۰۲۰ میلادی در برنامه های HIV است، به این صورت که ۹۰ درصد بیماران کشور تا پایان ۲۰۲۰ از بیماری خود آگاهی داشته باشند، ۹۰درصد بیماران شناسایی شده تحت درمان قرار گیرند و در بدن ۹۰ درصد مبتلایانی که در حال درمان هستند، نتوان ویروس اچ ‌آی‌ وی را شناسایی کرد.
به گزارش خبرگزاری برنا ازفارس، سازمان جهانی بهداشت درباره ایدز عقیده دارد، اجرای موفقیت ‌آمیز این برنامه می‌ تواند تا سال ۲۰۳۰ میلادی، از ۲۸ میلیون مورد جدید ابتلا و ۲۱ میلیون مرگ بر اثر این بیماری جلوگیری کند.
در حال حاضر در جهان ۳۷.۹ میلیون نفر با این ویروس زندگی می کنند، ۷۹درصد از مبتلایان زنده و از وضعیت ابتلای خود آگاهند، همچنین ۷۸درصد از مبتلایان به درمان دسترسی دارند و ۸۶ درصد از افراد تحت درمان پاسخ وایرولوژیک مناسب داشته اند.
یکی از بزرگ ‌ترین دستاوردهای چند سال اخیر، افزایش ناگهانی برنامه ‌های درمان افرادی است که با ایدز زندگی می ‌کنند. درمان موثر «آنتی ‌رتروویروسی» یعنی اینکه همه مبتلایان می ‌توانند امیدوار باشند که زندگی عادی و سالمی را پشت سر بگذارند.
سازمان جهانی بهداشت می ‌گوید از ۱۵ میلیون نفری که در سال ۲۰۱۵ میلادی با داروهای حیات ‌بخش مبارزه با ایدز درمان شدند، ۱۳.۵ میلیون نفر در کشورهای در حال ‌توسعه و بخش بزرگی از آنها در منطقه موسوم به زیرصحرای آفریقا زندگی می‌ کنند.
آموزش، اطلاع رسانی، پیشگیری، تشخیص زودهنگام و مراقبت و درمان بیماران اهمیت بسیار زیادی دارد که در این راستا در استان فارس نیز فعالیت های کنترل بیماری به دقت در حال انجام است.
مرکز مرجع مشاوره بیماری های رفتاری با رعایت کامل محرمانگی تمامی اطلاعات مراجعه کنندگان و بیماران، خدمات مشاوره، آزمایش، ویزیت پزشکان و داروهای مناسب را به صورت رایگان در اختیار شهروندان قرار می دهد.
برنامه پیشگیری از اچ ای وی با هدف ارتقای دسترسی، پاسخگویی به نیازها، توانمندسازی و افزایش پوشش و ارتقای سلامت و اثربخشی، در نظام سلامت گنجانده شده است و از آنجایی که بیماری ایدز حاصل آسیب های اجتماعی است، در کنترل و پیشگیری، حمایت همه جانبه ارگان ها و سازمان های غیردولتی باید مدنظر قرار گیرد.
مرکز مشاوره بیماری های رفتاری شیراز در بلوار دلاوران بسیج، خیابان لاوان با شماره تلفن ۳۷۳۶۳۰۰۱ و۳۷۳۶۳۰۰۴ پذیرای مراجعان است
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز