انتخابات لامرد از نگاه آمار

۱۳۹۸/۰۹/۱۷ - ۱۵:۴۷:۳۱
کد خبر: ۹۳۳۸۲۱
انتخابات لامرد از نگاه آمار
مهلت ماده 45 قانون انتخابات و ماده 21 آیین‌نامه اجرایی آن در سال 98 در حالی به سر رسید که 26+1 کاندید با مراجعه به دفاتر ستاد انتخاباتی کشور، نسبت به ثبت نام خود در حوزه انتخابیه شهرستان های لامرد و مهر، برای نشستن بر صندلی های سبز پارلمان بهارستان، اقدام کردند.
به گزارش خبرنگار برنا از لامرد، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر علی‌اکبر بدیعی، دانش‌آموخته حوزه علمیه قم و دکترای حقوق تجارت بین الملل با حضور در فرمانداری تهران ضمن ثبت نام برای انتخابات مجلس شورای اسلامی، مقصد نهایی خود را منتشر نکرد تا شهروندان لامرد و مهر بر سر دو راهی تعداد دقیق کاندیدهای انتخاباتی خود بماند و با اندیشه تعداد 26+1 کاندیدای حوزه خود، چشم به احراز صلاحیتهای شورای نگهبان بدوزند.
در تحلیلی آماری مجموع سن تمامی کاندید های این دوره از مجلس شهرستان های لامِرد و مُهر، جمله پیران این دیار که مکرراً در هر پستویی میگویند:«هزار ساله شوی دی» را نقض کرد و به 1076 سال رسید.
با نیم نگاهی به اطلاعات سنی موجود، این مهم استخراج میشود که میانگین سنی تمامی کاندیدهای شهرستان های لامرد و مُهر در این دوره از انتخابات پارلمان سبز بهارستان، 41/38 است که اگر بنا به فرموده مقام معظم رهبری ضمن سرلوحه قرار دادن شاخص جوانگرایی، از کاندیدهای محترمی که  میانسالانی دوم قرار دارند چشم پوشی کنیم میانگین آماری کل را با 3/81 پله سقوط به 37/57 میرسد.
پیوست جمله فوق باید یادآور شد که 21 کاندید دوره یازدهم در دوره سنی جوانی و میانسالی اول (35_45) و 5 نفر از آنان در میانسالی دوم (46_65) به سر میبرند.
سید رضی حسینی المدنی با گذر 62 بهار از زندگی خود مسن ترین و سید مسلم هاشمی با 30 سال سن جوان ترین کاندید این دوره شهرستان های لامرد و مهر بودند همچنین سید محسن علوی ساکن تهران دور ترین و محمود ملکی ساکن روستای کره موچی لامرد نزدیک ترین فاصله را به مرکز حوزه انتخابیه لامرد و مهر داشتند.
 به میمنت اجرایی شدن سنت ثبت نام خانوادگی در انتخابات، سیده زهرا موسوی و احسان حسینی، کارنامه ثبت نامی انتخابات مجلس لامرد و مهر را عاری از این سنت نگذاشتند و با مراجعه به فرمانداری لامرد نام خود را به عنوان اولین زوج انتخاباتی مجلس در جنوب فارس به ثبت رساندند.
از سویی دیگر لیلا مهاجر اولین بانوی زن کاندید شده در دوره یازدهم بود و سید علی نوری اهل خرمشهر نیز با مراجعه به دفتر ستاد انتخاباتی تهران نام خود را برای انتخابات مجلس شهرستان های لامرد و مهر به ثبت رساند تا لقب غریب الوقوع ترین نماینده جنوب فارس را به خود اختصاص دهد.
در حالی شهرستان مُهر در این دوره از انتخابات بیشترین ثبت نامی برای مجلس را به خود اختصاص داد که تمامی نمایندگان چند دوره اخیر حوزه انتخابیه لامرد و مهر، لامردی بوده اند؛ علاوه بر این با وجود اینکه اعلان هشدار از سوی مقامات کشوری بر موکول نکردن ثبت نام به روز آخر مداوم گوش زد میشد 50 درصد ثبت نامی های لامرد و مهر در روز هفتم صورت گرفت.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز