مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری فارس :

انعقاد تفاهم نامه چند جانبه درحمایت از اقتصاد دانش بنیان

۱۳۹۸/۰۹/۲۰ - ۱۴:۲۳:۲۳
کد خبر: ۹۳۵۲۶۹
انعقاد تفاهم نامه چند جانبه درحمایت از اقتصاد دانش بنیان
مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری فارس گفت : در راستای تحقق اهداف مقرر در سند چشم انداز ، برنامه های آمایش استان و سیاست های کلی علم ،فناوری و رونق تولید، در جهت تقویت اقتصاد دانش بنیان ، توسعه صنایع پیشرفته و خدمات مبتنی بر علوم و فناوری های جدید ، ظرفیت های استان فارس در زمینه صنایع پیشرفته این تفاهم نامه چند جانبه منعقد گردیده است .
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، هاله فولادفر اظهار داشت : این تفاهم نامه با نظارت و راهبری استاندار فارس در 6 ماده و با حضور مراکز علمی و دستگاههای اجرایی استان ازجمله سازمان صنعت ، معدن و تجارت ، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز ، پارک علم وفن آوری ، دانشگاه شیراز و شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته و استانداری فارس به امضای طرفین تفاهم نامه رسیده است .
وی ضمن بیان مطالبی پیرامون موضوع و شیوه اجرایی این تفاهم نامه افزود: مشارکت در شناخت اولویت های حمایتی ، فرصت های سرمایه گذاری، زمینه های مناسب صادراتی و جذب سرمایه گذاری خارجی در صنایع پیشرفته کشور و مرتبط با حوزه نیازها و فعالیت های صندوق از موضوع های مهم همکاری است .
مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری فارس همچنین اظهار داشت: تبدیل ایده های فناوری و کار آفرینی به محصول یا خدمت ، تجاری سازی دستاوردهای پژوهشی ، همکاری در زمینه انتقال فناوری ، ایجاد سرمایه گذاری های مشترک ،  برگزاری رویدادهای نوآورانه و استارتاپی و همکاری در زمینه پژوهش های علمی و فناوری مرتبط با صنایع پیشرفته نیز ازدیگر موضوعات عنوان شده در این تفاهم نامه می باشد .
فولاد فر در خصوص تعهدات طرف اول تفاهم نامه نیز عنوان داشت : از مهمترین تعهدات صندوق می توان به صدور ضمانت نامه ، خدمات کارشناسی در راستای توانمند سازی شرکت های معرفی شده و ارائه تسهیلات اشاره نمود که در همین رابطه و حسب توافقات صورت گرفته ، تسهیلات پرداختی با نرخ توجیهی بوده و تا سقف 50 میلیارد ریال برای هر طرح قابل اجرا می باشد .
وی افزود: در این تفاهم نامه مقرر شد صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته، با توجه به توانمندی ها و پتانسیل های قابل توجه استان در زمینه اقتصاد دانش بنیان، بدون اعمال محدودیت در تعداد طرح ها، تمامی طرح های تائید شده کمیته اجرایی را پوشش دهد.
مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری فارس در ادامه اظهار داشت : به منظور سیاست گذاری ، برنامه ریزی ، تدوین مراحل و شیوه های اجرایی فعالیت های مشترک ، حسن اجرا و پیگیری مفاده تفاهم نامه ( کمیته اجرایی ) تفاهم نامه به ریاست نماینده استانداری و دبیری صندوق استانی و عضویت نماینده اداره کل صنعت ، معدن و تجارت استان و نمایندگان معرفی شده مراکز علمی تشکیل می گردد.
فولاد فر گفت : به طور همزمان رونمایی از این تفاهم نامه  ، آغاز به کاراولین نمایشگاه تخصصی فرصت های ساخت در داخل و رونق تولید و همچنین افتتاح دفتر نمایندگی صندوق در استان صورت پذیرفت .
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز