استاد‌ تمام روان شناسی:

در مسائل شخصیت تربیتی و عمومی اجتماعی افراد توجه ویژه شود

۱۳۹۸/۰۹/۲۳ - ۱۸:۱۸:۰۴
کد خبر: ۹۳۶۴۱۲
در مسائل شخصیت تربیتی و عمومی اجتماعی افراد توجه ویژه شود
استاد‌ تمام روان شناسی عنوان کرد: در مسائل شخصیت تربیتی و عمومی اجتماعی افراد باید توجه ویژه شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از فارس، سید حمید آتش پور در حاشیه اولین دوره ملی دانش افزایی مدیران مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده با اشاره به دلایل بروز اختلاف بین زوجین جوان، بیان کرد: در وهله اول باید به عدم آشنایی درست زوجین اشاره کرد که بیشترین ویژگی های شخصیتی، مشکلات و مسائل زندگی یکدیگر را به درستی نمی بینند.
وی افزود: یکی دیگر از دلایل بروز اختلاف بین زوجین مسئله بیکاری است که در جامعه به عنوان یک معضل بزرگ به دلیل شرایط اقتصادی مشکل سازی که وجود دارد و تامین مایحتاج زندگی بسیار دشوار می باشد مطرح است و هنگامی که همسر بیکار باشد نمی تواند شرایط بهینه را برای یک خانواده فراهم کند.
دکتر آتش پور مسئله اعتیاد و مصرف مواد صنعتی و سنتی را از دیگر دلایل بروز اختلاف بین زوجین مطرح کرد و گفت: این مسئله آسیب جدی به خانواده ها وارد می کند و مسائل متعدد روان پزشکی حاصل از مصرف بوجود می آورد. 
وی اظهار داشت: هنوز در بسیاری از موقعیت های زندگی دخالت های خانواده ها به طور مکرر در رابطه با زوجین که برخی مواقع با نیت خیری که دارند و در برخی مواقع با احساس کنترل گری و قدرت در زندگی زوجین دخالت می کنند، وجود دارد که باعث بروز اختلاف و مشکلات می شود. 
دکتر آتش پور در خصوص راهکارهای ترغیب جوانان به استفاده از مشاوره پیش از ازدواج گفت: در سطح کلان باید تامین مایحتاج زندگی، رفاه عمومی و شرایط اقتصادی در وهله اول باید درست در جامعه بوجود آید و پس از آن حس مسئولیت پذیری در جوانان به عنوان شیوه تربیتی یاد بدهیم و در قبال موقعیت هایی که در آنها قرار می گیرد مسئولیت گزیر نباشد و در عین حال بتواند پهنای شخصیتی لازم را در پذیرش چنین مسئولیت هایی برعهده گیرد و این در حالی است که در مسئله شخصیت تربیتی و عمومی اجتماعی باید توجه زیادی شود.
وی در خصوص ضرورت برگزاری دوره های دانش افزایی ویژه مدیران مراکز نیز بیان کرد: باتوجه‌به اینکه امروزه برای هر موضوعی نیاز به دانش تخصصی می‌باشد، هر میزانی که افراد دانش بیشتری در زمینه مشاوره ازدواج و خانواده داشته باشند بیشتر می توانند به مردم کمک نمایند و به طبع در همه رشته ها هر چقدر که دانش افزایش یابد بهتر می توانیم کمک نماییم چرا که دانش به معنای بینایی می باشد.
 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز