عضو هیأت علمی دانشگاه شهرکرد:

افرادی که مهارت گفت و گو را نداشته باشند نمی توانند یکدیگر را درک کنند

۱۳۹۸/۰۹/۲۳ - ۱۸:۳۷:۰۹
کد خبر: ۹۳۶۴۱۶
افرادی که مهارت گفت و گو را نداشته باشند نمی توانند یکدیگر را درک کنند
عضو هیأت علمی دانشگاه شهرکرد بیان کرد: افرادی که مهارت لازم را نداشته باشند باتوجه به پیچیدگی و تنوع نیازها نمی توانند یکدیگر را درک نمایند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از فارس ، دکتر محمد ربیعی در حاشیه اولین دوره ملی دانش افزایی مدیران مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده، به عمده اختلاف بین زوجین جوان اشاره کرد و افزود: یکی از این دلایل، عدم مهارت های لازم زندگی در هزاره سوم است که زوجین‌ فاقد آن می باشند. 
وی اظهار داشت: در دنیای پیچیده امروز مهارت ها بسیار مورد نیاز است و در سیستم رسمی آموزش و پرورش مهارت های مورد نیاز را به افراد آموزش نداده است و وقتی افراد آن مهارت لازم را ندارند باتوجه به پیچیدگی و تنوع نیازها نمی توانند یکدیگر را درک نمایند و باتوجه به اینکه عمده این مهارت ها، مهارت های گفت و گو می باشد اغلب زوجین در حین صحبت کردن به یکدیگر گوش نمی دهند و هر فردی به دنبال آماده کردن جواب در ذهن خود می باشد و وقتی این اقدام صورت می گیرد به معنای آنست که هیچ یک از افراد، یکدیگر را درک نکرده اند.
ربیعی گفت: سایر مهارت هایی مانند فرزند پروری، مهارت های جنسی و مدیریت بحران که تغییرات اقتصادی و اجتماعی زیاد است می تواند به این مسائل دامن بزند.
خبرنگار برنا: ضرورت برگزاری دوره های دانش افزایی ویژه مدیران مراکز چیست؟ 
دکتر ربیعی: برگزاری این دوره ها در کشور به خوبی صورت می گیرد و باتوجه به اینکه توسط مجموعه های خصوصی برگزار می شوند و باتوجه به اینکه روند 
گستره دانش به شدت در حال افزایش است و ما نیاز داریم با این گستره دانش اطلاعات خود را به روز کنیم و آنرا نشر دهیم چرا که هر خانواده ای ممکن است‌یک الگوی مداخله ای منحصر به فرد خود را داشته باشد که این آموزش ها می تواند اطلاعات متخصصین این حوزه را به روز کنند و به ارتقا وضعیت جامعه کمک نمایند. 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز