مدیرکل برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان:

برگزاری دوره های تخصصی با رویکرد تمرکز زدایی را دنبال می کنیم/ ضرورت تبادل تجربیات مشاوران باتوجه به تغییرات اجتماعی ر‌وزافزون

۱۳۹۸/۰۹/۲۴ - ۲۳:۵۲:۲۵
کد خبر: ۹۳۷۳۵۸
برگزاری دوره های تخصصی با رویکرد تمرکز زدایی را دنبال می کنیم/ ضرورت تبادل تجربیات مشاوران باتوجه به تغییرات اجتماعی ر‌وزافزون
مدیرکل برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر ضرورت تبادل تجربیات مشاوران باتوجه به تغییرات اجتماعی ر‌وزافزون گفت: برگزاری دوره های تخصصی با رویکرد تمرکز زدایی را دنبال می کنیم.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان و به نقل از برنا، اعظم کریمی در اختتامیه  اولین دوره ملی دانش افزایی مدیران مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده که در شیراز برگزار شد، عنوان کرد: در حال حاضر تعداد ۳۰۰ مرکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده دارای مجوز از وزارت ورزش و جوانان در کشور فعالیت می کنند که همه آنها پس از گزینش علمی و تخصصی این مجوز را دریافت می کنند.
وی با بیان اینکه یکی از مهم ترین شروط برای اعطاء مجوز، داشتن پروانه سازمان نظام مشاوره و روان شناسی می باشد، گفت: بهره مندی از صلاحیت های فردی و حرفه ای یکی دیگر از شروط اعطاء مجوز می باشد.
کریمی اظهار داشت: باتوجه به تغییرات روزافزون و شتابان اجتماع این نیاز احساس می شود که بسیاری از مسائل و مشکلات نوظهور برای افراد جوان، زوجین و خانواده ها شناسایی شود و در دوره آموزشی مرور و ارائه راهکار شود که بر این اساس تصمیم گرفته شد تا اولین دوره ملی بازآموزی و دانش افزایی ویژه مدیران مراکز تخصصی مشاور ازدواج و خانواده به میزبانی استان فارس برگزار شود.
وی افزود: یکی از اهداف این دوره تمرکز زدایی از مراکز است و باتوجه به ظرفیت های بسیار خوبی که استان فارس بویژه در حوزه های مشاوره، ازدواج و خانواده از آن بهره مند می باشد میزبانی این دوره به فارس سپرده شد و تلاش شد تا از ظرفیت های بسیار خوب اساتید دانشگاه این استان و افرادی که خود با مجوز از معاونت ورزش و جوانان و دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان در مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده در این استان فعالیت می کنند و دارای تجربیات ارزشمندی می باشند از ظرفیت آنها در این دوره آموزشی دو روزه استفاده نماییم.
کریمی با اشاره به اینکه در روز اول از برگزاری این دوره آموزشی استقبال بسیار خوبی از سوی مدیران مراکز سراسر کشور صورت گرفته است، افزود: در این دوره تعداد یکصد نفر شرکت کردند که بسیاری از این افراد صاحب تجربه در حیطه مشاوره ازدواج و خانواده می باشند.
مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان همچنین اضافه کرد: برگزاری این دوره ها کمک می نماید به تبادل تجربیاتی که این افراد در برخورد با مراجعین خود دارند و به اشتراک گذاشتن موضوعاتی که خاص مناطق مختلف است و اشتراکات فرهنگی و بعضا مشکلاتی که ممکن است مشترک باشد در بین مراجعین، افراد با یکدیگر طرح می کنند و به راهکارهای مشترک در زمینه مشاوره دست می یابند.
کریمی در ادامه به سیاست های دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان اشاره کرد و افزود: سیاست اصلی در دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی تداوم بخشیدن به برگزاری دوره های آموزشی با کیفیت این چنین است؛ چرا که اعتقاد داریم علاوه بر اینکه مهارت مدیران مراکز را دو چندان می کند فرصتی برای هم افزایی و انتقال تجربیات فراهم می آورد.
این مقام مسئول با تاکید بر اینکه انتخاب کلیه اساتید با وسواس و دقت نظر فراوانی صورت گرفته است، گفت: تلاش شده است تا این دوره با کیفیت بالا برگزار شود و با برنامه ریزی مناسب و اقدامات اجرایی برگزاری این دوره به سازمان های مردم نهاد استان محول شد.
کریمی با بیان اینکه به نظر می رسد افراد شرکت کننده از حضور در این دوره آموزشی ابراز رضایت نموده اند، اظهار داشت: امید است تا پس از اتمام این دوره خروجی این دوره ها پس از بازگشت مدیران مراکز به استان ها در ارائه مشاوره های باکیفیت تر و موثرتر به افرادی باشد که اغلب مراکز مشاوره را به عنوان محلی انتخاب می نمایند که برای کمک به یکی از بزرگترین تصمیمات زندگی که امر ازدواج می باشد و افراد فراوانی که برای مشاوره های پیش از ازدواج در دوره های آموزشی که خود وزارت ورزش و جوانان در سراسر کشور برگزار می کند، شرکت نمایند و این مدرسین و تسهیلگران این کارگاه های آموزشی می باشند.
مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان در پایان اضافه کرد: کمک به هدایت زوجین جوانی که در سال های اولیه زندگی خود دچار اختلاف شده اند و به مراکز مشاوره مراجعه نموده اند تا برای حل تعارضات آنها کمک شود از دیگر موضوعاتی است که در این دوره آموزشی لحاظ شده است و امید است تا شرکت کنندگان بیشترین بهره را از این دوره ببرند.
علی رضایی معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان نیز در این مراسم، موضوع ازدواج و خانواده را از حوزه‌های دارای پیچیدگی و مشکلات مختلف دانست و گفت: کنترل افزایش سن ازدواج و تلاش برای کاهش آمار طلاق، همکاری روانشناسان و مشاوران حوزه خانواده را طلب می‌کند.
بنا بر این گزارش در پایان این مراسم از هفت مرکز مشاوره ازدواج و جوانان کشور و کارشناس برتر حوزه مشاوره ورزش و جوانان تقدیر شد.
همچنین از استاد ده بزرگی پدر علم روانشناسی تجلیل گردید.
 
نظر شما