مدیرکل امور مالیاتی فارس:

۱۵ دی آخرین فرصت مودیان ارزش افزوده برای تکمیل اظهارنامه

۱۳۹۸/۱۰/۰۸ - ۱۰:۳۴:۰۲
کد خبر: ۹۴۲۶۲۸
۱۵ دی آخرین فرصت مودیان ارزش افزوده برای تکمیل اظهارنامه
مدیر کل امور مالیاتی استان فارس گفت: مودیان مالیات برارزش افزوده تا ۱۵ دی ماه برای تکمیل اظهارنامه دوره پاییز فرصت دارند.
به گزارش خبرگزاری برنا ازفارس،ناصر هاشمی اظهارداشت:مودیان مالیات برارزش افزوده تا ۱۵ دی ماه فرصت دارند از طریق سامانه الکترونیکی www.evat.ir نسبت به تکمیل اظهارنامه دوره پاییز ۹۸ و پرداخت مالیات متعلقه اقدام کنند.
وی خاطرنشان کرد: براساس قانون مالیات‌های مستقیم، مودیان مالیات برارزش افزوده تا ۱۵ روز پس از پایان هر فصل فرصت دارند که اظهارنامه دوره مربوطه را تکمیل کنند، درغیر این صورت مشمول جریمه خواهند شد.
مدیرکل امور مالیاتی استان فارس سپس بیان کرد: تا پایان آبان ماه امسال و از محل درآمد مالیات های غیرمستقیم بیش از ۳ هزار و ۸۴۰ میلیارد ریال عوارض وصول و به حساب شهرداری‌ها، دهیاری ها و عشایر استان واریز شده است.
هاشمی با بیان اینکه طی هشت ماه منتهی به پایان آبان امسال 1۳۶۸ میلیارد ریال عوارض به شهرداری شیراز و بیش از ۱۳۲ میلیارد ریال نیز به دهیاری‌های شهرستان شیراز واریز شده است، خاطرنشان کرد: البته شهرداری‌های سایر مناطق استان به جز شیراز نیز 1۳۴۸ میلیارد ریال و دهیاری‌ها و عشایر استان نیز ۹۹۷ میلیارد ریال دریافت کرده‌اند.
وی پرداخت مالیات برارزش افزوده را در راستای تحقق عدالت اقتصادی و اجتماعی مهم دانست و اضافه کرد که نقش مالیات برارزش افزوده در توسعه و رفاه عمومی انکارناپذیر است.
مدیرکل امور مالیاتی استان فارس به شرایط بخشودگی جرایم مالیاتی قابل بخشش قانون مالیات‌های مستقیم و ارزش افزوده اشاره و اضافه کرد: با هدف رونق تولید و حمایت از فعالان اقتصادی، رعایت اصل تکریم ارباب‌رجوع و حقوق شهروندی و افزایش رضایت‌ مندی مودیان مالیاتی، براساس بخشنامه سازمان امور مالیاتی کشور، بخشودگی جرائم مواد ۱۶۹، ۱۹۳، 190، 197 و 199 قانون مالیات‌های مستقیم و مواد ۲۲ و ۲۳ ارزش افزوده برای اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی قابل اجراست.
هاشمی افزود: در صورت پرداخت مانده بدهی قطعی شده از تاریخ اول تا پایان دی ماه امسال برای مودیان واحدهای تولیدی دارای پروانه بهره برداری و پروانه کسب تولیدی از مراجع ذیربط، معادل ۹۴ درصد جرایم قابل بخشش و برای سایر مودیان ۸۸ درصد جرایم قابل بخشش است.
وی ادامه داد: در صورت پرداخت مانده بدهی قطعی شده از تاریخ اول بهمن تا پایان امسال برای مودیان واحدهای تولیدی دارای پروانه بهره برداری و پروانه کسب تولیدی از مراجع ذیربط، به ازای هر ماه معادل ۲ درصد و برای سایر مودیان معادل ۴ درصد، از درصد بخشودگی نسبت به دیماه کسر خواهد شد.
مدیرکل امور مالیاتی استان فارس خاطرنشان کرد: برای بخشودگی جرایم در اجرای این بخشنامه، مودیان می‌توانند حداکثر تا تاریخ بیستم اسفندماه امسال درخواست بخشودگی جرایم را به اداره امور مالیاتی تسلیم کنند تا براساس این بخشنامه مشمول بخشودگی شوند.
نظر شما