مدیر کل تامین اجتماعی فارس:

عکس کاغذی از دفترچه درمانی بیمه شدگان حذف می شود

۱۳۹۸/۱۰/۱۶ - ۱۵:۰۹:۰۲
کد خبر: ۹۴۶۶۴۶
عکس کاغذی از دفترچه درمانی بیمه شدگان حذف می شود
مدیر کل تامین اجتماعی فارس گفت:از این پس عکس دفترچه بیمه شدگان به صورت الکترونیکی بر روی دفترچه های درمانی چاپ می شود.
به گزارش  خبرگزاری برنا از فارس، ابراهیم کشاورز با اشاره به لزوم شناسایی و احراز هویت بیمه شدگان ، مستمری بگیران و افراد تبعی آن ها هنگام مراجعه به واحدهای اجرایی و مراکز درمانی گفت: در حال حاضر امکان دریافت و نگهداری عکس مخاطبان از طریق ارتباط آنلاین با سازمان ثبت احوال کشور در سیستم­های این سازمان فراهم شده است.
وی تکمیل پایگاه اطلاعات شخصی مخاطبان تامین اجتماعی را امری ضروری بر شمرد و افزود: برای ارایه خدمات متمرکز دفترچه درمانی ، نامنویسی و آرشیو پرونده الکترونیک بایستی عکس دیجیتال دریافت شده از سازمان ثبت احوال در پرونده بیمه شدگان درج گردد.
مدیر کل تامین اجتماعی فارس در ادامه به نحوه ثبت اطلاعات بیمه شدگان و مستمری بگیران اشاره کرد و افزود: بیمه شدگان تامین اجتماعی که برای صدور ، تمدید و یا تعویض دفترچه درمانی به شعب تامین اجتماعی مراجعه می نمایند لازم است کارت ملی و شناسنامه خود واعضای خانواده خویش را به همکاران ما ارایه نمایند تا پس از ثبت شماره سریال مندرج در پشت کارت ملی هوشمند که ترکیبی از حروف و اعداد می باشد نمایه عکس آنان از پایگاه سازمان ثبت احوال کشور دریافت شود.  
کشاورز تاکید کرد: مخاطبانی که نمایه عکس آن ها از پایگاه ثبت احوال دریافت شود ، عکس دریافت شده از پایگاه موصوف ، روی جلد دفترچه درمانی آنان چاپ خواهد گردید و در صورت عدم تطابق عکس دریافتی با عکس مندرج بر روی کارت ملی هوشمند ، لازم است به سازمان ثبت احوال برای رفع مغایرت مراجعه نمایند.
وی با بیان اینکه دریافت عکس مخاطبان از پایگاه ثبت احوال محدود به مرز جغرافیایی شعب نمی باشد اظهار داشت : این امر توسط همه واحدهای اجرایی اعم از شعبه، شعبه اقماری و کارگزاری های رسمی سازمان امکان پذیر می باشد .
نظر شما