استاندار فارس :

فضاهای آموزشی در شهر صدرا متناسب با رشد جمعیت افزایش یابد

۱۳۹۸/۱۰/۲۱ - ۱۰:۱۴:۵۴
کد خبر: ۹۴۸۵۵۸
فضاهای آموزشی در شهر صدرا متناسب با رشد جمعیت افزایش یابد
استاندارفارس گفت: فضاهای آموزشی در شهر صدرا متناسب با رشد جمعیت افزایش یابد.
به گزارش خبرگزاری برنا ازفارس، دکتر عنایت الله رحیمی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه بسیاری از مصوبات این شورا تا کنون عملیاتی شده است، ابراز کرد: دلایل اجرایی نشدن سایر مصوبات نیز به منظور پیگیری رفع مشکلات بررسی و اعلام شود.
وی همچنین بر اهمیت برگزاری مسابقات قرآنی در سطح دانش آموزی تاکید کرد و افزود: انس با قرآن بهار دل ها و از راهکارهای موثر در ایجاد نشاط اجتماعی است.
وی توجه به این مسابقات در سطوح مختلف آموزشی کشور را نشان از توجه ویژه به فرهنگ ایرانی و اسلامی دانست.
نماینده عالی دولت در استان فارس جامعه فرهنگیان را به عنوان سرمایه اصلی کشور توصیف کرد و گفت: اگر به دنبال توسعه و پیشرفت هستیم و یا می خواهیم آسیب های اجتماعی را کاهش داده و مشکلات مختلف را رفع کنیم باید به فرهنگیان توجه ویژه داشته باشیم چرا که تربیت نیروی انسانی اثر گذار در جامعه به دست این قشر انجام می شود.
پرداخت تسهیلات ۱۰۰ میلیون ریالی به هر یک از فرهنگیان متقاضی و ایجاد زمینه پرداخت سایر تسهیلات از دیگر مواردی بود که استاندار فارس در این جلسه بر لزوم پیگیری و اجرایی شدن آن تاکید کرد.
دکتر رحیمی همچنین از حضور یک تیم تخصصی جراحی به سرپرستی  دکتر کلانتری هرمزی در استان خبر داد و با بیان اینکه 2 تا 5 هزار عمل جراحی توسط این تیم انجام خواهد شد اظهار کرد: باید 30درصد از این عمل های جراحی به جامعه فرهنگیان استان به ویژه دانش آموزان اختصاص داده شود.
استاندار فارس ضمن اشاره به هفته بزرگداشت شورای آموزش و پرورش تصمیمات این شورا در استان را مهم و اثر گذار ارزیابی کرد  و ابراز امیدواری کرد: با حضور موثر اعضا در جلسات  این شورا و ارائه پیشنهادات و راهکارهای اثر بخش سبب تحول هر چه بیشتر  در فضای آموزشی استان باشیم.
رئیس شورای آموزش و پرورش  استان همچنین بر لزوم حضور مسئولانی که در تصمیم  گیری ها موثر هستند در این شورا تاکید کرد و گفت: باید مدیران هر دستگاه شخصا به عنوان فردی مطلع در همه امور در این جلسات حضور داشته باشند.
استاندار فارس برگزاری جشنواره خیرین مدرسه ساز را حائز اهمیت دانست و بر لزوم تقدیر  و تجلیل از این خیران ارزشمند تاکید کرد.
دکتر رحیمی همچنین خواهان برنامه ریزی دقیق از ابتدای سال برای پرداخت شدن سهم 5 درصد آموزش و پرورش  و سهم نیم درصد کتابخانه ها از درآمد های شهرداری ها شد.
توجه به تامین زیر ساخت های آموزشی بر اساس توسعه مناطق شهری همچون شهر جدید صدرا از دیگر مواردی بود که استاندار فارس به آن اشاره کرد.
وی با بیان اینکه شهر صدرا در حال حاضر تعداد زیادی مدرسه در دو شیفت کاری فعالیت می کنند بیان کرد: تامین زمین و ساخت بخشی از این مدارس به عهده سازمان عمران صدرا و بخشی نیز بر عهده نوسازی مدارس و آموزش و پرورش است که باید با جدیت در دستور کار قرار بگیرد تا شاهد تامین فضاهای آموزشی مورد نیاز متناسب با رشد جمعیت رد این منطقه از شهرستان شیراز باشیم.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز