تاییدصلاحیت ۵ نامزد انتخابات مجلس در لامرد

۱۳۹۸/۱۰/۲۲ - ۲۱:۲۰:۲۶
کد خبر: ۹۴۹۴۷۱
تاییدصلاحیت ۵ نامزد انتخابات  مجلس در لامرد
مهلت احراز صلاحیت کاندید های یازدهمین دوره انتخابات پارلمان سبز بهارستان در حالی پایان یافت که از 26 کاندید حوزه انتخابیه شهرستان های لامرد و مُهر، فقط بر 19/23 درصد آنها یعنی پرونده 5 نفر برای کورس رقابت در منطقه فوق سیاسی جنوب فارس مهر تأیید صلاحیت زده شد.
به گزارش خبرنگار برنا از لامرد؛ در حالی محمد نیشتری، سید موسی موسوی و سید عبدالمناف هاشمی کاندیداهای اصولگرا، سید محسن علوی و حسن آرایش کاندیداهای طیف مستقل را در حوزه استراژیک لامرد و مهر یدک می کشند که زوج انتخاباتی لامرد و مهر، غریب الوقوع کاندیدای جنوب فارس، مسن ترین و جوان ترین کاندیدا، بانوان و ... بازمانده این دوره از انتخابات مجلس یازدهم بودند.
 پیوست بند فوق اضافه میگردد که کاندیدهای رد صلاحیت شده میتوانند از 22 الی 26 دی ماه با ارائه مدارک و مستندات لازم به هیأت نظارت استان فارس اعتراض خود را نسبت این امر اعلام کنند.
آنچه که در تحلیلی آماری مشهود و‌ به دور از کتمان است این است که 1 جوان، 3 میان سال اول (35_45)  و 1 میان سال دوم (46_65) ، برای یازدهمین مجلس پارلمان بهارستان تأیید صلاحیت شده اند؛ علاوه بر این مجموع سنی تمامی کاندیدهای صلاحیت شده این دوره شهرستان های لامرد و مُهر 211 و میانگین سنی آنها 42/2 است که اگر شاخص جوانگرایی مقام معظم رهبری را سرلوحه محاسبات خود قرار دهیم میانگین آماری کل را با 4/7 پله سقوط به 37/5 میرسد.
حسن آرایش با گذر 33 بهار از زندگی خود جوان ترین و سید موسی موسوی با 61 سال سن مسن ترین کاندید صلاحیت شده شهرستان های لامرد و مهر بودند؛ همچنین سید محسن علوی ساکن تهران دورترین و محمد نیشتری شهرستان مُهر نزدیک ترین فاصله را به مرکز حوزه انتخابیه لامرد و مهر داشتند.
در خارج از گود تنور داغ انتخاباتی شهرستان های لامرد و مهر که بی هیزم هم یک تنه ساخت و ساز میکند، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر علی‌اکبر بدیعی، دانش‌آموخته حوزه علمیه قم و دکترای حقوق تجارت بین الملل با حضول در فرمانداری تهران ضمن ثبت نام خود برای انتخابات مجلس شورای اسلامی، از مقصد نهایی و رد یا تأیید صلاحیت خود تا این لحظه اعلانی منتشر نکرد تا شبهه بود و نبود وی و گمانی زنی بر ورودش به حوزه انتخابیه لامرد و مهر بر تعداد دقیق کاندید های جنوب فارس سایه افکند.
در حالی شهرستان مُهر در این دوره از انتخابات سه پنجم کاندید های تأیید صلاحیت برای مجلس را به خود اختصاص داده است که تمامی نمایندگان چند دوره اخیر حوزه انتخابیه لامرد و مهر، «لامردی» بوده اند.
نظر شما