رئیس سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری شیراز :

سرویس های مدارس تا ۹۰ درصد از پرداخت حق هزینه معاینه فنی معاف می باشند

۱۳۹۸/۱۱/۰۲ - ۰۱:۵۳:۱۲
کد خبر: ۹۵۳۹۲۸
سرویس های مدارس تا ۹۰ درصد از پرداخت حق هزینه معاینه فنی معاف می باشند
رئیس سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری شیراز خبرداد: براساس سیاست های تشویقی سرویس های مدارس تا ۹۰ درصد از پرداخت حق هزینه معاینه فنی معاف می باشند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از فارس، مجتبی زور بخش، در کارگروه کاهش آلودگی هوا و مقابله با پدیده گرد و غبار در خصوص اجرای طرح LEZ و اقدامات اجرایی در خصوص نوسازی ناوگان فرسوده عنوان کرد: در حال حاضر ۸۵۰ دستگاه اتوبوس شهری در ناوگان حمل و نقل عمومی فعال داریم که به صورت صد درصد فعال می باشند و تعداد۹۵۰ دستگاه با احتساب اتوبوس های پشتیبان‌
در ناوگان حمل و نقل عمومی داریم که از این تعداد، ۲۸۵ دستگاه جزء اتوبوس هایی هستند که شامل بروزترین استانداردهای ناوگان حمل و نقل عمومی را در کشور دارند.
‌وی به سیاست های مدنظر  در جهت کاهش آلودگی هوا اشاره کرد و افزود: در پهنه کلانشهر شیراز احداث و توسعه خطوط مترو که به عنوان یک سیستم حمل و نقل پاک تلقی می شود و احداث تراموا که در دهه فجر کلنگ زنی می شود و دوچرخه های نسل چهار اشتراکی که به عنوان سومین کشور در جهان از این نسل دوچرخه در جهان استفاده خواهیم کرد و آنرا توسعه خواهیم داد به عنوان فعالیت هایی است که در جهت کاهش آلودگی اتخاذ شده است.  
روز بخش اظهار داشت: طرح کاهش منطقه کم انتشار آلودگی تحت عنوان طرح LEZ که طرح ارشادی آن ظرف ۱۰ روز آینده شروع خواهد شد و در راستای اجرای آن با همکاری پلیس و استعلام از سامانه سیمفا وسایل نقلیه ای که دارای معاینه فنی معتبر نمی باشند به آنها اطلاع رسانی خواهد شد و بعد از پایان طرح ارشادی اعمال قانون خواهند شد.  
این مقام مسئول به فعالیت مراکز معاینه فنی اشاره کرد و گفت: پنج مرکز معاینه فنی سبک و یک مرکز معاینه فنی سنگین ویژه خودروهای سنگین است که مرتبط با اداره راهداری هست اما به زودی مرکز معاینه فنی ویژه های اتوبوس های شهری شروع بکار خواهد کرد.  
زور بخش با بیان اینکه سالیانه ۷۰ هزار خودرو سبک در مرکز شماره یک، معاینه فنی می شوند، گفت: در راستای اعمال سیاست های تشویقی سرویس های مدارس تا ۹۰ درصد از پرداخت حق هزینه معاینه فنی معاف می باشند و برای تاکسی ها تا صد در صد هزینه معاینه فنی از آنها دریافت نمی شود.
 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز