فرماندار شهرستان زرقان:

افق روشنی پیش‌روی شهرستان زرقان قرار دارد

۱۳۹۸/۱۱/۰۳ - ۱۳:۱۳:۵۲
کد خبر: ۹۵۴۶۱۹
افق روشنی پیش‌روی شهرستان زرقان قرار دارد
فرماندار شهرستان تازه تاسیس زرقان در استان فارس، با اشاره به ظرفیت‌های این منطقه در حوزه‌های صنعت و کشاورزی، برنامه‌ریزی برای توسعه خدمات عمرانی، رفاهی و گسترش فضاهای صنعتی و کشاورزی، تاکید کرد که افق روشنی پیش روی این شهرستان و شهروندان آن قرار دارد.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، اسفندیار احمدی منش در یک کنفرانس خبری گفت: شهرستان زرقان دارای مزیت‌های متعددی در حوزه‌های مختلف است و یکی از بزرگترین شهرک‌های صنعتی استان فارس را در خود جای داده اما تاکنون و به دلیل قرار داشتن زیر سایه شیراز، متناسب با ظرفیت‌ها توسعه پیدا نکرده است.
او قرارگرفتن این شهرستان یین دروازه قرآن و دروازه ملل و در مسیر ارتباطی چهار شهرستان استان فارس را از ویژگی‌های مهم زرقان اعلام و اضافه کرد: اولین مرکز اقتصادی استان فارس در منطقه آب باریک شهرستان زرقان راه‌اندازی شده که اکنون ٤٢٠ واحد صنعتی، ٦٠٠ واحد کارگاهی و هفت هزار واحد صنفی در آن فعال است.
فرماندار شهرستان زرقان با اشاره به قرار داشتن پالایشگاه شیراز و شرکت‌ها و کارخانه‌های بزرگ صنعتی مطرح استان فارس در این شهرستان و با بیان اینکه زرقان به دلیل قدمت بالا و برخورداری از ساکنین اصلی و بومی در حوزه مسائل فرهنگی بسیار غنی و بافت احتماعی متمرکز مطلوبی دارد، گفت: یکی از اولویت‌های مهم در اجرای زیرساخت‌ها در شهرستان زرقان، توسعه زیر ساخت‌های فرهنگی نظیر سینماها، فرهنگسراها و مباحث مرتبط با آن است.
احمدی منش اضافه کرد: با توجه به قرار گرفتن زرقان در مجاورت مسیر ترانزیت شیراز به تهران، اولین کمربندی آزادراه-شیراز از زرقان به بیضا متصل خواهد شد.
او امنیت مطلوب را از مولفه‌های مهم شهرستان زرقان دانست و گفت: در برنامه کوتاه مدت تعریف شده برای این شهرستان، ارتقای جایگاه ادارات و راه‌اندازی اداراتی که در شهرستان مستقر نشده‌اند در دستور کار قرار گرفته است.
فرماندار شهرستان زرقان گفت: تلاش می‌کنیم در یک برنامه کوتاه مدت یکساله به مطالبات مردم پاسخ مناسب بدهیم.
احمدی منش با بیان اینکه موضوع بررسی مشکلات صنایع مستقر شهرک صنعتی آب باریک در دستور بررسی قرار گرفته است، عنوان کرد: در این نشست‌ها تاکید شده است که استفاده از نیروهای بومی در طرح‌های توسعه‌ای حوزه صنعت، اولویت باشد.
او تاکید کرد: به دلیل حساسیت منطقه‌ای نسبت به مسائل زیست محیطی این شهرستان، طرح توسعه پالایشگاه شیراز در قالب پالایشگاه دوم منتفی شده و اصلاح وضعیت موجود و تولید بنزین یورو ٤ در دستور کار این پالایشگاه قرار گرفته است.
فرماندار شهرستان زرقان همچنین حرکت به سمت کشاورزی نوین را از دیگر رویکردهای تعریف شده برای این شهرستان در راستای اصلاح وضعبت کشاورزی آن برشمرد و گفت: عملیات ساخت اولین فاضلاب روستایی و تصفیه خانه به زودی آغاز خواهد شد.
احمدی منش از تعریف بسته‌های سرمایه گذاری در حوزه‌های صنعتی، گلخانه، صنایع تبدیلی و گردشگری سخن گفت و اضافه کرد: ایجاد شهرک دوم صنعتی، توسعه کشاورزی در حوزه گلخانه‌ای و ایجاد شهرک صنایع‌دستی، از برنامه‌ها و اولویت‌های مد نظر در راستای توسعه مناسب و منطقی شهرستان زرقان است.
فرماندار شهرستان زرقان با بیان اینکه در حال حاضر نرخ بیکاری شهرستان زرقان بین ٩ تا ١٠ درصد است، گفت: براساس قانون توزیع ارزش افزوده مراکز صنعتی مستقر در هر استان، براساس شاخص جمعیتی بین شهرستان‌ها توزیع می‌شود؛ در استان فارس هم سهم ۳۵ شهرستان ۵۰ درصد از کل ارزش افزوده و یک شهرستان ۵۰ درصد دیگر ارزش افزوده است؛ این موضوع نه تنها زرقان که تمام شهرستان‌های برخوردار را متضرر کرده است.
احمدی‌منش تاکید کرد که یکی از اولویت‌های مد نظر نمایندگان مجلس شورای اسلامی، می‌تواند بازنگری در توزیع ارزش افزوده بین شهرستان‌های مختلف باشد.
وی با اشاره به اینکه دهه فجر امسال ١٠ پروژه زیرساختی در حوزه‌های بهداشت و درمان، راه روستایی، تصفیه خانه، مراکز آنتن دهی مخابراتی، سالن‌های ورزشی و گلخانه‌ها به ارزش ٢٤ میلیارد تومان افتتاح خواهد شد، خاطرنشان کرد که این حرکت را می‌توان اولین گام در راستای حرکت پر شتاب به سمت توسعه شاخص‌های مختلف  به افتتاح و به بهره برداری و همچتین کلنگ زنی می‌رسد.
فرماندار شهرستان زرقان با بیان اینکه انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۴۲ شعبه اخذ رای این شهرستان برگزار خواهد شد، گفت: بالغ بر هزار نفر نیروی انسانی در بخش‌های مدیریتی، اجرایی و پشتیبانی برای برگزاری انتخابات همکاری خواهند کرد.
احمدی‌منش با یادآوری اینکه زرقان نماینده مستقل در مجلس شورای اسلامی نداد و همچنان کار برگزاری انتخابات در این شهرستان تحت نظارت شهرستان شیراز است، گفت: در شهرستان زرقان بیش از ۴۰ هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند.
 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز