مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس

شش شهر فارس در میان فهرست شهرهای نیمه نهایی پایتختی کتاب ایران

۱۳۹۸/۱۱/۰۷ - ۱۵:۳۱:۴۲
کد خبر: ۹۵۶۴۴۳
شش شهر فارس در میان فهرست شهرهای نیمه نهایی پایتختی کتاب ایران
شهرهای راه‌یافته به مرحله نیمه‌نهایی ششمین برنامه انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران توسط دبیرخانه این‌رویداد مشخص شدند. در این میان ۱۲ شهر از استان فارس در این رویداد به مرحله نیمه نهایی راه یافتند. که در این میان شش شهر به ۳۸ شهر نهایی انتخاب راه یافتند
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس؛ صابر سهرابی گفت: در ششمین دوره انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران ۱۶۳ شهر آثار و مستندات‌ خود را به دبیرخانه مرکزی ستاد هماهنگی شهرها و روستاهای دوستدار کتاب معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال کردند.
سهرابی در ادامه افزود: کیفیت آثار ارسالی در این‌دوره نسبت به دوره‌های گذشته، از رشد قابل توجهی برخوردار بود به‌گونه‌ای که داوران مراحل اولیه این طرح برخلاف روال سال‌های گذشته که ۲۰ شهر را به‌عنوان شهرهای راه‌یافته به مرحله نیمه‌نهایی انتخاب می‌کردند، در این دوره ۳۸ شهر را برای این مرحله انتخاب و به دبیرخانه معرفی کردند.
شهرهای مرودشت، جهرم، فسا، شیراز، اوز و اردکان سپیدان از استان فارس در میان شهرهای راه یافته به مرحله نیمه‌نهایی ششمین برنامه انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران قرار گرفتند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: داوری مرحله نیمه‌نهایی و نهایی این رویداد در بهمن‌ماه امسال برگزار می‌شود و در نهایت، پایتخت ایران و چهار شهر خلاق در زمینه کتاب‌خوانی، طی مراسمی اعلام خواهد شد.
وی در خصوص مولفه های اصلی انتخاب گفت: بر اساس شیوه‌نامه داوری این رقابت، مولفه‌هایی مانند مشارکت تشکل‌های مردم‌نهاد و نهادهای عمومی، توجه به طیف گسترده مخاطب‌ها، اثربخشی، خلاقانه و پایدار بودن طرح‌ها و برنامه‌ها اهمیت دارد. همچنین طراحی برنامه‌ها، فعالیت‌ها و اقدام‌ها به طور ویژه برای پایتخت کتاب، تناسب آن‌ها با نیازهای محلی، آئین‌های بومی و ارزش‌های دینی و ملی، تأثیر پایدار در ارتقای سطح فرهنگ کتاب‌خوانی، برخورداری از پشتیبانی شرکت‌های بزرگ تجاری، کارخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی برای تأمین هزینه‌ها و سرمایه‌گذاری از دیگر مؤلفه‌های مهم و مؤثر در داوری طرح‌ها و برنامه‌های ارائه شده در این رقابت است. شهرهایی که بر اساس این شاخص‌ها بیش‌ترین امتیاز را بیاورند به مرحله بعد راه خواهند یافت.
گفتنی است شهرهای مرودشت، جهرم، فسا، شیراز، اوز و اردکان سپیدان از استان فارسدر میان شهرهای راه یافته به مرحله نیمه‌نهایی ششمین برنامه انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران قرار گرفتند.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز