معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس:

کمبود مسکن استان فارس ۴۴ هزار واحد است

۱۳۹۸/۱۱/۱۲ - ۱۴:۱۳:۱۶
کد خبر: ۹۵۸۲۱۸
کمبود مسکن استان فارس ۴۴ هزار واحد است
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس با اشاره به این که در مجموع این استان بیش از یک میلیون واحد خانوار و حدود۹۷۵ هزار واحد مسکن وجود دارد، افزود: تعداد ۴۴ هزار واحد کمبود مسکن وجود دارد که در قالب طرح اقدام ملی برای مسکن تولید خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، دکتر محمود رضایی کوچی در نشست خبری دهه مبارکه فجر با بیان این که 112 هزار واحد مسکن مهر در این استان تعریف شده است، اظهارداشت: 107 هزار واحد مسکن مهر تاکنون به بهره برداری رسیده است و تا پایان سال 98 نیز یک هزار و 160 واحد آماده افتتاح خواهد بود.
وی با اشاره به این که در کل کشور 400 هزار واحد مسکن در قالب طرح اقدام ملی ساخته خواهد شد، ادامه داد: از این تعداد 200 هزار واحد در شهرهای جدید، 100 هزار واحد در بافت های فرسوده شهرها و 100 هزار واحد در سایر شهرها ساخته خواهد شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: در این استان 48 هزار واحد مسکن ملی ساخته خواهد شد که 25 هزار واحد در شهر صدرا، 11 هزار واحد در شهر شیراز و 12 هزار واحد در دیگر شهرها ساخته خواهد شد.
رضایی با بیان این که در دقایق اولیه ثبت نام طرح اقدام ملی برای تولید مسکن در استان فارس، شش هزار نفر ثبت نام کردند و در 24 دقیقه ثبت نام تکمیل شد، گفت: سامانه ای تعریف شده است که چند دستگاه مانند بانک مرکزی، ثبت احوال و ثبت اسناد داشتن شرایط لازم متقاضیان را کنترل خواهند کرد.
وی تصریح کرد: مرحله دوم ثبت نام طرح اقدام ملی برای تولید مسکن در استان فارس به زودی صورت خواهد گرفت

 

نظر شما