برگزاری کارگاه خوشنویسی تحریر آفتاب در حوزه هنری فارس

۱۳۹۸/۱۱/۱۶ - ۱۳:۱۰:۳۷
کد خبر: ۹۶۰۴۵۸
برگزاری کارگاه خوشنویسی تحریر آفتاب در حوزه هنری فارس
همزمان با چهل و یکمین فجر پیروزی،کارگاه یک روزه خوشنویسی تحریر آفتاب در حوزه هنری فارس برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، در این کارگاه ناصر طاووسی استاد نام آور خط رقاع همراه با جمعی از اساتید خوشنویسی شیراز به اجرای اثر خوشنویسی و هنرنمایی با مفاهیم معنوی از جمله سوره مبارکه فجر پرداختند.
این استاد برجسته هنر خوشنویسی که خط رقاع را احیا کرده است، در این کارگاه عملی سوره مبارکه فجر را نگارش کرد و پیرامون خط رقاع و ویژگی های آن با هنرمندان بحث و گفت و گو کرد.
ناصر طاووسی در حاشیه این مراسم اظهار داشت: خوشبختانه این کارگاه عملی در سطح مناسبی برگزار شده و حضور چهره های نامدار خوشنویسی شیراز نیز بر غنای آن افزوده است.
وی گفت: هنر زمینه ساز رشد و تعالی هنرمند است و فراتر از تکنیک و وجوه هنری نیاز است که هنرمند سیر و سلوکی درونی و معرفتی داشته باشد تا بتواند اثری ماندگار ارائه کند.
این هنرمند  خوشنویس ادامه داد: تکنیک لازم است اما همه هنر رشد تکنیکی نیست چه بسا هنرمندانی که تا بالاترین سطوح رفته اند و در وجه تکنیکی رشد کرده اند اما خطشان در زمان حیات خودشان مرده است.
وی گفت: در گذشته هنرمندان از طریق شیوه استاد شاگردی کسب مهارت می کردند و استاد هر دو وجه هنر و معرفت را با هم به شاگردش آموزش می داد و شاگرد نیز در محضر استاد کسب فیض می کرد.
طاووسی تصریح کرد: در دوره حاضر این دو وجه از هم جدا شده اند آموزش هنر به آموزشگاه ها سپرده شده و در آموزشگاه ها نیز فقط تکنیک های هنر را اموزش می دهند و اگر کسی بخواهد به تکامل برسد باید خارج از هنر به دنبال تکمیل آن معرفت باشد.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد زمینه رشد و تعامل برای همه هنرمندان فراهم شود و فرصتی پیش آید تا هنرمندان در همه وجوه هنری و معرفتی به صورت توامان رشد کرده و رو به تعالی حرکت کنند.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز