توسعه گفتمان شهروندی در فرهنگسرای بزرگ شهروند شیراز

۱۳۹۸/۱۱/۱۸ - ۱۶:۲۹:۵۸
کد خبر: ۹۶۱۲۶۵
توسعه گفتمان شهروندی در فرهنگسرای بزرگ شهروند شیراز
سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با همکاری شهرداری منطقه ۷ در ایام دهه فجر به برگزاری جشنواره‌ها، برنامه‌ها و فعالیت در عرصه هنری با تاکید بر گفتمان شهروند‌محور و نیز ادای احترام به همه اقشار جامعه می‌پردازد.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شیراز در حاشیه برگزاری جشنواره طعم و مزه‌ها در فرهنگسرای شهروند، ضمن تبریک فرارسیدن چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ایام‌الله دهه فجر همچنین تسلیت چهلمین روز شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی، عنوان کرد: هدف از برگزاری این جشنواره یادآوری ضرورت تعادل تغذیه در بسیاری از افراد جامعه است.
دکتر مرتضی جعفری با اشاره به فزونی یافتن مصرف فست‌فود‌ها و روند رو به افزایش چاقی و کم تحرکی در جامعه، گفت: امروز جامعه در حوزه تغذیه دچار اینگونه آسیب‌هاست؛ از همین رو معرفی خوراک‌های سنتی، سالم و ساده که عطر و بوی زندگی را می‌دهد و این روزها فراموش شده است، برای خروج از روند ناسالم تغذیه اهمیت می‌یابد.
معاون فرهنگی شهردار شیراز افزود: در کنار این جشنواره مسابقه نقاشی کودکان با موضوعات فرهنگ شهروندی در زمینه‌های فضای سبز، پسماند، حمل و نقل عمومی، آتش نشانی و فرهنگ آپارتمان‌نشینی برگزار می شود.
دکتر جعفری همچنین از برگزاری جلسه مشاوره فردی سخن گفت و افزود: نمایش فیلم سینمایی و نیز برپایی نمایشگاه و فروشگاه صنایع دستی با عنوان باران هنر با تولیدات بانوان هنرمند کارآفرین از دیگر اقداماتی است که در دهه فجر در فرهنگسرای شهروند شهرداری شیراز برگزار می‌شود و تا ۲۱ بهمن‌ماه ادامه خواهد یافت.
درخشش معلولان بر صحنه تماشاخانه استاد فقیه شهرداری
وی در ادامه با اشاره به اجرای نمایش* دیگه بارون نمیاد *که توسط گروه تئاتر معلولان در سالن استاد فقیه اجرا می‌شود، گفت: این تئاتر اثری از گروه هنری معلولان پژواک 7 وابسته به جامعه معلولین ایران است.
به گفته رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز نکته شایان توجه درباره این گروه، معلولیت عوامل آن است. اعضای این گروه را افرادی تشکیل می‌دهند که هریک دچار ناتوانی جسمی حرکتی، ذهنی، شنوایی، بیماری ام.اس و... آن هستند. 
دکتر مرتضی جعفری ادامه داد: نمایش چرا بارون نمیاد در پاییز سال جاری در جشنواره تئاتر معلولان خلیج فارس که در شهر بندرعباس برگزار گردید موفق به کسب ۵ مقام شده است.
وی افزود: درونمایه این نمایش به ارائه تعریفی از فرهنگ معلولیت در جامعه می‌پردازد و از همین رو در توسعه فرهنگ شهروندی و نیز ادای دین به همه اقشار جامعه اهمیت دارد.
نظر شما