رئیس کل دادگستری استان فارس :

هر فردی به سرنوشت و عظمت کشور علاقمند است باید در انتخابات پیش رو شرکت کند

۱۳۹۸/۱۱/۲۰ - ۱۱:۵۲:۵۹
کد خبر: ۹۶۲۱۳۱
هر فردی به سرنوشت و عظمت کشور علاقمند است باید در انتخابات پیش رو شرکت کند
رئیس کل دادگستری استان فارس در همایش فصلی رؤسا و دادستان های حوزه های قضایی استان با گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر بر حساسیت ویژه و حضور رؤسا و دادستان های حوزه های قضایی در تمامی مراحل یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تأکید کرد.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس،حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی در جمع روساء و دا دستان های حوزه های قضایی فارس گفت : دشمنان نظام و انقلاب در صدد کمرنگ کردن انتخابات پیش روهستند اما با اتحاد مردم، تلاش و همکاری همه نهادها و دستگاه های مسئول امر برگزاری انتخابات و با هدایت رهبرفرزانه انقلاب حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(مدظله العالی) شاهد حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش رو خواهیم بود.
حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی درادامه با اشاره به فرمایشات روزگذشته مقام معظم رهبری که فرمودند : هر کس به ایران علاقمند است باید رأی بدهد گفت: لازم است در اطاعت ازدستورات رهبری همه مردم در انتخابات مشارکت و حضور حداکثری داشته باشند و امروز هم همایش رؤسا و دادستان های حوزه های قضایی فارس در خصوص بررسی مسائل یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار شد تا این انتخابات با آرامش و امنیت هر چه بیشتر برگزار شود.  
وی در ادامه با اشاره به اندک تخلفات انتخاباتی که در برخی حوزه های قضایی صورت گرفته و گزارشات آن نیز به دبیرخانه پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی استان واصل شده است تصریح کرد: وظیفه قانون گذاری و نظارت به نمایندگان مجلس سپرده خواهد شد؛ بنابراین لازم است اگر در جایی قصور و کوتاهی صورت گرفت تذکرات لازم داده شود و چنانچه جرم و یا تخلفی انجام گرفت برای افراد خاطی پرونده قضایی تشکیل شود.
رئیس کل دادگستری استان فارس ضمن تأکید بر حفظ استقلال دادگستری و حفظ بی طرفی روساء و دادستان های حوزه های قضایی بیان داشت: تنها شاخصه انقلابی گری معیار اصلی ماست.
حجت الاسلام والمسلمین موسوی در این همایش بر تعیین و تکیلف پرونده های مسن تا پایان سال جاری تأکید کرد و گفت: برخی از حوزه های قضایی در این زمینه اقدامات مناسبی انجام داده اند؛ که لازم است سایر حوزه های قضایی  نیز با اهتمام و پیگیری های لازم در راستای مختومه کردن پرونده های مسن اقدامات تعیین شده را در دستور کار قرار دهند.
وی همچنین به کاهش اطاله دادرسی و کاهش جمعیت کیفری زندان ها اشاره و تصریح کرد: به منظور کاهش جمعیت کیفری زندانها و این که برخی از زندانیان تحت قرار هستند بر تعیین تکلیف این پرونده ها در اسرع وقت تأکید کرد.
رئیس کل دادگستری استان فارس در ادامه افزود:  می توانیم با استفاده از مجازات های جایگزین حبس،آزادی مشروط ، کمیسیون عفو به کاهش جمعیت کیفری زندان ها کمک کنیم و امیدواریم با عفو مقام معظم رهبری در 22 بهمن  امسال شاهد کاهش چشمگیر زندانیان بویژه زندانیان باشیم. وی به صورت ویژه بر تعیین تکلیف زندانیان جرائم غیر عمد و محکومان مالی تأکید کرد.
 رئیس شورای قضایی استان فارس در همایش رؤسا و دادستان های حوزه های قضایی استان فارس بر حمایت دستگاه قضایی از صنعتگران و تولیدکنندگان تأکید کرد و بیان داشت: در دوران تحولی دستگاه قضایی و در سال اقتصاد مقاومتی و به منظور حمایت از تولید کنندگان دادگستری استان فارس بازدیدها و جلسات بسیاری را با تولیدکنندگان ، شرکت های نوپا و دانش بنیان در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی وحمایت از تولیدکنندگان انجام داده است؛ لازم است رؤسا و داستان های تمامی حوزه های قضایی فارس در این خصوص ضمن استماع مشکلات صنعتگران و تولیدکنندگان آن را به دبیرخانه ستاد اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی دادگستری مرکز استان ارسال نمایند.
 وی همچنین برخورد کریمانه با ارباب رجوع ، رسیدگی به مشکلات مراجعین به دستگاه قضایی وهمچنین برگزاری دیدارهای مردمی مستمر و حضور قضات در مردم تأکید کرد.
وی در پایان به موضوع صلح و سازش و اصلاح ذات البین  نیز اشاره کرد و گفت:  در خصوص پرونده های قتل، اقدام بر صلح و سازش شود و برای گسترش و تقویت فرهنگ صلح و سازش باید از ظرفیت شوراهای حل اختلاف ، بزرگان و ریش سفیدان استفاده کنیم.
نظر شما