پیام استاندار فارس به مناسبت انتخاب شیراز به عنوان پایتخت کتاب ایران

۱۳۹۸/۱۱/۲۰ - ۱۹:۳۷:۵۵
کد خبر: ۹۶۲۴۱۳
پیام استاندار فارس به مناسبت انتخاب شیراز به عنوان پایتخت کتاب ایران
استاندار فارس به مناسبت انتخاب شیراز به عنوان پایتخت کتاب ایران پیامی صادر کرده است.
به گزارش  خبرگزاری برنا از فارس، متن پیام دکتر عنایت اله رحیمی به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
ن وَالقَلَمِ وَ ما یَسْطُرُونَ ...
کتاب، آیینه اندیشه و رهاورد سفیران نور و دانایی است. هر جامعه ای برای توسعه و تعالی و پیشرفت باید در ترویج و اشاعه ی فرهنگ کتابخوانی بکوشد و بداند که راه نجات، در خواندن، دانستن، بینش مندی و اقدامات آگاهانه، عالمانه و خردمندانه است چنانکه پیام اعجاز خداوند به رسول دانایی و مهربانی، حضرت محمد مصطفی(ص) با «اقراء» (بخوان) و در قالب کتاب(قرآن)، نازل گردید و راه سعادت انسان با توسّل بدان ترسیم گردیده است.
برای خیمه زدن در اردوی دانایی باید کتاب و کتابخوانی، دغدغه اصلی و اصیل ساری و جاری در زندگی هر ایرانی باشد و با الگوپذیری از مردان و زنان موفق و بزرگان عرصه ی علم و عمل به اعجاز کتاب و کتابخوانی ایمان داشت.
    اینجانب، انتخاب شیراز را به عنوان ششمین پایتخت کتاب ایران، به آحادِ مردم فارس به ویژه، شهروندان سومین حرم اهل بیت در ایران اسلامی، تبریک عرض نموده و از همت والای آنان در ترویج فرهنگ کتابخوانی، قدردانی می نمایم. 
امید است کسب عنوان پایتختی کتاب ایران، مقدمه ای جهت کسبِ عنوان برترِ پایتختیِ کتاب جهان از طرف سازمان جهانی یونسکو برای شهر شیراز و استان فارس گردد و با همت و تلاش نخبگان و سیاستگذاران و علاقه مندان به گوهر علم و معرفت، بیش از پیش، شاهد ترویج و نهادینه شدن فرهنگ کتابخوانی و تکریم جایگاه  چراغداران معرفت در جامعه ایران اسلامی باشیم.
عنایت الله رحیمی - استاندار فارس
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز