فرماندار ویژه لارستان:

برای برگزاری انتخاباتی سالم و بدون تخلف تلاش می کنیم

۱۳۹۸/۱۱/۲۶ - ۱۲:۲۸:۲۹
کد خبر: ۹۶۴۶۱۸
برای برگزاری انتخاباتی سالم و بدون تخلف تلاش می کنیم
فرماندار ویژه لارستان گفت: ما مصمم به برگزاری انتخاباتی سالم و بدون تخلف هستیم.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس؛ جلیل حسنی در جمع اعضای هیئت های اجرایی شهر لار وبخش های تابعه شهرستان با بیان اینکه یکی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی، برگزاری انتخابات سالم است؛ افزود: انتخابات با برنامه ریزی و با جمهوریت نظام و اسلامی بودن، پویا تر، قوی تر، گسترده تر و تاثیرگذارتر از گذشته با حضور پرشور مردم در دوم اسفند ماه به حول و قوه الهی برگزار می شود.
حسنی ادامه داد: با تدبیری که دست اندرکاران امر انتخابات از اول انقلاب داشته اند و در کنار آن ایثارگری و از جان گذشتگی که در دوران دفاع مقدس و انقلاب و همچنین مشارکت مردم در صحنه های مختلف و حضور مقتدارانه نیروهای مسلح با محوریت ولایت فقیه، امروز می بینیم که بعد از گذشت ۴۱ سال همچنان این روند با همه فراز و نشیب ها و با همه ضعف هایی که داشته است، همه در کنار هم هستیم تا یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را با شکوه هرچه تمامتر برگزار نماییم و این یک افتخار و عزتمندی بزرگ است.
 رییس مرکز حوزه انتخابیه لارستان، خنج، گراش و اوز ادامه داد: خیلی سخت است که هم آزادی مردم که حق آنهاست لطمه نبیند و هم امنیت کامل ایجاد شود، چرا که این دو مولفه ی آزادی و امنیت از ابتدای زندگی بشری با هم در تضاد بوده است، یعنی اگر آزادی کامل در جامعه داده شود اما تدبیر نشود، هرج و مرج بوجود می آید و اگر هم به دنبال امنیت صد در صدی هستیم، ممکن است آزادی آسیب ببیند، که خدا را شکر وضعیت مسالمت‌آمیزی بین آزادی و امنیت در بعد از انقلاب شکل گرفت که همچنان ما می توانیم به عنوان یکی از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه مدیریت نوین جهانی از آن دفاع کنیم و این نعمت و برکت انقلاب است که ما توانستیم یک وضعیت متناقض گونه بین آزادی و امنیت را به یک وضعیت مسالمت آمیز تبدیل نماییم.
فرماندار ویژه لارستان اذعان داشت: ما باید برای حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای تلاش کنیم و آن هم با تدبیر و با فراهم کردن بسترهای لازم برای برگزاری انتخاباتی باشکوه است.
وی تاکید کرد: اعضای هیات های اجرایی، محل های شعب اخذ رای را مدیریت و برنامه ریزی نمایند، برنامه‌ریزی مهم است چرا که مردم ، روان تر و راحت تر و با آرامش خاطر بیبشتر در پای صندوقهای اخذ رای حاضر می ‌شوند و رای خود را درون صندوق ها می ریزند.
 حسنی خاطرنشان کرد: شما اعضای هیئت اجرایی مجری انتخابات و اجرای قوانین هستند، اگر خوب کار کنید و مردم از شماراضی باشند، مطمئنا مردم به مجریان انتخابات اعتماد می کنند.
معاون استاندار فارس با بیان اینکه تعیین شعب و اعضای شعب بسیار مهم است؛ افزود: اعضا هیات اجرایی شهرستان مدیریت کنند تا در روز اخذ رای مشکلی ایجاد نشود و هیچ موضوعی را دست‌کم نگیرند و شک و تردید در اجرای قانون نباید داشته باشند و بایستی شفاف رسیدگی و پیگیری کنند.
 وی با اشاره به اینکه هیات های اجرایی از تجربه و تخصص خود استفاده کنند و برنامه‌ریزی و تدبیر داشته باشند، گفت: این مهم جز اولویت کاری اعضا هیئت های اجرایی است و این را هم می دانیم که اعضای هیئت اجرایی دین و آخرت خودشان را به دنیای دیگران نمی فروشند و بر همین اساس هم است که افراد هیئت اجرایی از معتمدین واقعی شهر انتخاب شده اند.
 حسنی تاکید کرد: نگذارید شائبه در بین مردم ایجاد شود که اعضای هیئت اجرایی له یا علیه کاندید خاصی هستند، و باید امانت‌دار خوبی برای مردم باشند و قانون و بی طرفی را رعایت کنند و دقت عمل و صحت نظر را هم مورد توجه قرار بدهند.
نماینده عالی دولت در لارستان اظهار کرد: اعضای هیئت اجرایی در مرکز شهرستان و در بخش ها حق ندارند در جلسات خاصی که کاندیداها شرکت می کنند، حضور داشته باشند و یا همراه کاندید خاصی به محل تبلیغات بروند، اما اعضای هیئت اجرایی همه با هم می توانند از ستاد ها و مراکز تبلیغاتی سرکشی کنند و نظارت کنند تا در چارچوب انتخاباتی و از نظر قانون، زمینه تخلفی ایجاد نشود.
 فرماندار ویژه لارستان تاکید کرد: اعضای هیئت اجرایی کتاب قانون را مطالعه کنند و آیین نامه ها را اجرایی و به مردم اطمینان دهند که امانت دار خوبی هستند و خودشان را در معرض اتهام قرار ندهند و طوری برنامه‌ها را به پیش ببرند که هیچ‌کس به شما خورده نگیرد و اقتدار شما هم در قانون گرایی خواهد بود.
 وی با تاکید بر اینکه اگر توجه ما به خدا باشد و وظیفه ای که مردم و قانون بر عهده ما قرار نهاده است توجه ویژه داشته باشیم، همه کارها خوب پیش می رود، افزود: اگرکاندیدی خلاف قانون عمل کرد، حتماً اعضای هیئت اجرایی ورود کنند و پیشگیری نمایند تا خدای نکرده در شهرستان مشکلی ایجاد نشود.
 حسنی در پایان سخنانش با توجه به اینکه اعضای هیات اجرایی، عاملین و تصمیم‌گیرندگان اصلی برگزاری انتخابات هستند، اظهار امیدواری کرد: انشاالله مجریان انتخابات تحت هیچ شرایطی نمی گذارند یک رای مردم جابه‌جا شود و از رای مردم که حق الناس است پاسداری و حفاظت می نمایند.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز