شناسایی و دستگیری عامل انتشار شایعه ویروس کرونا در شیراز

۱۳۹۸/۱۲/۰۶ - ۱۵:۰۶:۴۸
کد خبر: ۹۶۹۶۰۸
شناسایی و دستگیری عامل انتشار شایعه ویروس کرونا در شیراز
رئیس پلیس فتا استان از شناسایی عامل انتشار دهنده شایعات در خصوص ویروس کرونا در شیراز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، سرهنگ "حشمت سلیمانی"اظهارداشت: طی رصد فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا، فردی که در شبکه های اجتماعی اقدام به ترویح شایعه و مطالب گسترده ای مبنی بر ورود ویروس کرونا به شیراز و همچنین بستری شدن چند بیمار مبتلا به این ویروس در معروف‌ترین بیمارستان منتشر کرده بود شناسایی شد.

وی با اشاره به اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان مبنی بر خلاف واقع و کذب بودن این مطالب و ایجاد نگرانی برای شهروندان، عنوان داشت: اقدام این فرد از مصادیق بارز تشویش اذهان عمومی بوده است که در همین راستا هویت متهم توسط کارشناسان پلیس فتا شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی نسبت به شناسایی و معرفی وی به مقام قضائی اقدام شد.
این مقام انتظامی تاکید کرد: انتشار چنین شایعاتی در فضای مجازی برابر قانون، جرم و مرتکبین قابل مجازات هستند.
وی افزود: از همه شهروندان عزیز انتظار می‌رود برای اطلاع از صحت و سقم اخبار، به خبرگزاری های معتبر و روابط عمومی یا واحد رسمی پاسخگوی سازمان های مرتبط با این موضوع مراجعه کنند و به شایعات منتشر شده در فضای مجازی توجهی نکرده و از بازنشر آنها خودداری کنند.
سرهنگ "سلیمانی" خاطر نشان کرد: عموم مردم می‌توانند در صورت برخورد با موارد مشکوک آن را با شماره تلفن 07121827805 یا از طریق سایت اینترنتی www.cyberpolice.ir (بخش گزارش‌های مردمی) اعلام کنند.
نظر شما