توصیه هایی برای نگهداری گوشت منجمد

۱۳۹۸/۱۲/۰۷ - ۱۴:۴۵:۱۲
کد خبر: ۹۷۰۰۹۸
توصیه هایی برای نگهداری گوشت منجمد
یکی از مناسب‌ترین روش‌های نگهداری مواد غذایی مازاد بر مصرف، روش منجمد کردن یا فریز کردن آنها است.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس،در این روش مواد غذایی تازه پس از شستشو و آماده‌سازی در ظروف یا کیسه‌های پلاستیکی مقاوم و بدون منفذ قرار داده شده و سپس به درون فریزر یا سردخانه های زیر صفر برای طی فرآیند انجماد سریع منتقل می‌شوند.
· مناسب‌ترین دما برای انجماد کم‌ ضرر ماده غذایی از ۱۸- تا ۲۱- درجه سانتیگراد است. در این دما ماده غذایی به سرعت منجمد شده و با غیرفعال کردن عمل هر نوع میکروارگانیسمی (کپک، مخمر و باکتری) کیفیت آن حفظ می‌شود.
· هرچقدر گوشت دارای ضخامت بیشتری باشد، مدت زمان بیشتری طول خواهد کشید تا مرکز آن منجمد شود.
· بسته ‌بندی خوب به حفظ کیفیت ماده غذایی منجمد شده کمک کرده و از سوختگی فریزری جلوگیری می‌کند. سوختگی در اثر انجماد ا به سلامت غذا لطمه نمی‌زند، بلکه لکه‌های خشک و روشنی روی محصول ایجاد می‌شود که به دلیل تماس هوای بسیار سرد با سطح ماده غذایی است. می‌توان قبل یا بعد از پخت قسمت‌های سوخته را جدا کرد و دور ریخت.
· بهترین حالت برای انجماد گوشت و ماکیان، فریز کردن آنها در بسته‌بندی اولیه خودشان است، منتهی به دلیل قابل‌ نفوذ بودن این بسته‌ها نسبت به هوا که باعث کاهش کیفیت در طول زمان نگهداری می‌شود، بسته‌بندی ثانویه آنها به طولانی شدن زمان نگهداری کمک می‌کند.
· رنگ غذای منجمد شده ممکن است در مدت زمان نگهداری در فریزر به تدریج تغییر کند، مانند گوشت تازه اغلب در زمان خرید به رنگ قرمز روشن است، ولی به تدریج به علت از دست دادن اکسیژن و یا سوختگی در اثر انجماد به رنگ قهوه‌ای کمرنگ و یا پررنگ‌تر تغییر می‌کند.
· اگر گوشت و یا ماکیان به صورت منجمد خریداری می‌شود، در صورت مناسب بودن اندازه و نحوه بسته‌بندی، بهتر است به همان صورت فریز شود.
نظر شما