رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

استفاده از توانمندی پزشکان خانواده، راه برون رفت از بحران بیماری کرونا

۱۳۹۸/۱۲/۱۳ - ۱۳:۱۰:۰۶
کد خبر: ۹۷۲۷۹۱
استفاده از توانمندی پزشکان خانواده، راه برون رفت از بحران بیماری کرونا
رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ستاد اجرایی پزشک خانواده استان، نقش پزشکان خانواده و مراقبان سلامت را در کنترل شیوع بیماری کرونا بی بدیل خواند و استفاده از این توانمندی را راه برون رفت از بحران بیماری کرونا دانست.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، دکتر «مهرزاد لطفی» گفت: ایفای این نقش موثر می تواند در الگو شدن و توسعه پزشک خانواده استان فارس به دیگر استان های کشور بسیار موثر باشد.
او بر بارگذاری فوری فلوچارت «تشخیص و درمان بیماری کرونا در سطوح ارائه خدمات سرپایی» در سامانه یکپارچه بهداشت (سیب) تاکید کرد.
ارسال پیامک معرفی وبگاه https://corona.sums.ac.ir/ به تمامی پزشکان خانواده استان در راستای ارتقای سطح آگاهی و به روز بودن اطلاعات آنان، دیگر دستور رییس دانشگاه در این نشست بود.
دکتر لطفی بر اختصاص نام کاربری و رمز عبور به پزشکان خانواده استان در راستای استفاده از دستورالعمل های موجود در این وبگاه تاکید کرد.
رییس دانشگاه بر اهمیت توزیع رسانه های آموزشی در پایگاه های پزشک خانواده تاکید کرد و اولویت بندی ارائه مراقبت های روتین طبق دستورالعمل معاونت بهداشت وزارت را تا پایان بحران بیماری در دستور کار قرار داد.
در پایان و پس از تبادل نظر اعضای این ستاد، مقرر شد پزشکان و مراقبان سلامتی که بر اساس دستورالعمل های ابلاغی از گروه های پرخطر محسوب می شوند، به شرط تایید کمیته داوری و هماهنگی و موافقت پزشک خانواده با جانشین تا پایان سال جاری در محل خدمت حاضر نشوند و بیماران از سوی جانشین او ویزیت شوند
نظر شما