رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز:

سازمان فرهنگی شهرداری شیراز برای مبارزه با کرونا به میدان آمد

۱۳۹۸/۱۲/۲۱ - ۱۱:۴۰:۱۴
کد خبر: ۹۷۶۳۴۸
سازمان فرهنگی شهرداری شیراز برای مبارزه با کرونا به میدان آمد
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با اعلام تشکیل ستاد اجتماعی مبارزه با کرونا، عنوان کرد: این ستاد به ریاست معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی با توجه به رسالت‌های این سازمان در حوزه اجتماعی و فرهنگی، شرح وظایفی را درخصوص پیشگیری از کرونا تعیین کرده است.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، دکتر مرتضی جعفری اظهارداشت: تمام مجموعه‌های سازمان ذیل این ستاد فعالیت می‌کنند و تا دو ماه آینده وظایف خود را به حالت تعلیق درآورده‌اند؛ همچنین در این راستا برنامه‌های نوروزی با ماهیت مبارزه با بیماری تغییر موضوع داده است، افزون بر این، در جلساتی که با متخصصان امر و دستگاه‌های برون و درون سازمانی برگزار شده است، شرح وظایفی برای هر دستگاه تدوین شده که ازجمله مهم‌ترین آن‌ها تولید محتوای تخصصی در قالب بروشور، اینفوگرافی، پادکست، کلیپ و فیلم است.
معاون فرهنگی شهردار شیراز با بیان اینکه محتوای آموزش‌های این سازمان بیشتر مربوط به آموزش‌های شهروندی مرتبط با پیشگیری از کروناست، افزود: درراستای دستور شهردار محترم مبنی بر ارائه آموزش در قالب پویش #درـ‌خانه‌ـ‌بمانیم، وظیفه شهرداری است که درباره آگاه‌سازی عمومی و تسهیل‌گری در زمینه در معرض خطر بودن اقشار مختلف اطلاع‌رسانی کند.
جعفری ابراز داشت: ابتکار سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز در این پویش دعوت از ورزشکاران، قهرمانان، فرهنگوران،‌هنرمندان، پزشکان نامی و چهره‌های ملی و شناخته‌شده شیراز و تهیه فیلم یک دقیقه‌ای از آن‌ها در محور‌های  توصیه‌های پزشکی، روش های استفاده بهینه از اوقات فراغت و معرفی سرگرمی‌های مفید، اجرای اثر یا فعالیت هنری فاخر،  پرورش افکار مثبت، ارائه داستان‌های انگیزشی و امیدبخش، معرفی روش‌های ورزش در منزل، آموزش روش‌های تدریس کودکان در منزل و مشاوره تحصیلی به والدین و کودکان است.
دکتر جعفری در ادامه، به نصب استند‌ها در اماکن پرتردد نیز اشاره کرد و افزود: نصب سازه‌های آموزشی در مکان‌هایی همچون نانوایی‌ها و فروشگاه‌های بزرگ و مراکز خرید که مردم حتی در زمان قرنطینه نیز به آن‌ها مراجعه می‌کنند در کنار نصب بیلبورد‌های شهری و تلویزیون‌های شهری برای ارائه آموزش‌های لازم و ضروری در دستور کار قرار گرفته است.
معاون فرهنگی شهردار شیراز در ادامه به رصد روزامد مطالب معتبر درخصوص پیشگیری از کرونا اشاره کرد و گفت: در این زمینه نیز گروهی مترجم با بررسی روزانه سایت بهداشت کشور چین و سایت جهانی بهداشت، متون مناسب را ترجمه می‌کنند و ما آ‌ن‌ها را در قالب‌های مختلف در اختیار مردم قرار می‌دهیم.
وی اظهار کرد:با توجه به اعلان علوم پزشکی شیراز و قرار گرفتن در وضعیت آماده باشد، مراکز وابسته به سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز همچون سالن‌های ورزشی و فرهنگسراها برای اسکان احتمالی بیماران مشکوک به کرونا طبق استاندارد‌های علوم پزشکی در حال انتخاب و در مرحله بعد تجهیز از نظر پدالی شدن همه شیرآلات، ایجاد رختکن ویژه پرستاران و اسکان اصولی است.
معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز نیز با اشاره به ضرورت آموزش اقشار حاشیه‌نشین و کم‌برخوردار در زمینه پیشگیری از کرونا گفت: با راه‌اندازی رادیو نوروز، برای مردم بسیاری از مناطق حاشیه‌‌نشین که به وسایل ارتباطی و نیز فضای مجازی دسترسی ندارند، امکان اطلاع‌رسانی به این اقشار را فراهم خواهیم کرد تا به موقع از اطلاعیه‌ها و پیام‌های بهداشتی آگاه شوند.
بتول معلم در ادامه به اجرای طرح تولید ماسک در همکاری با سازمان فنی و حرفه‌ای خبر داد و افزود: یکی از فرهنگسراهای شهرداری برای تولید ماسک بهداشتی با کمک سازمان علوم پزشکی و با همت نیرو‌های خیر داوطلب بدین منظور تجهیز خواهد شد.
وی ادامه داد: شهرداری شیراز مکان و اقلام مورد نیاز را در اختیار قرار خواهد داد و سازمان فنی و حرفه‌ای نیز با ارائه امکانات و تجهیزات فنی در این زمینه فعالیت می‌کند.
معاون اجتماعی سازمان فرهنگی شهرداری شیراز در پایان ضمن آرزوی سلامتی برای همه شهروندان از آنان درخواست کرد: تا پایان وضعیت
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز