اهمیت مصرف سویا در کنترل وزن

۱۳۹۸/۱۲/۲۲ - ۱۹:۰۶:۰۶
کد خبر: ۹۷۷۰۲۸
اهمیت مصرف سویا در کنترل وزن
سویا حاوی مقدار زیادی پروتئین است و تمام آمینواسیدهای ضروری موردنیاز بدن را تامین می کند؛ در نتیجه به عنوان یک پروتئین کامل در نظر گرفته می شود.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، پروتئین سویا یکی از پروتئین های اصلی تشکیل دهنده رژیم افراد گیاهخوار یا افرادی که به لبنیات آلرژی دارند است. از پودر پروتئین سویا برای تولید شیر خشک نوزادان، جانشین های گوشت و شیر سویا استفاده می شود.
سویا به دلیل تاثیراتی که در پیشگیری از اختلالات متابولیک مانند هیپرلیپیدمی، بیماری های قلبی عروقی و دیابت دارد، یک ماده غذایی بهبود دهنده سلامت در نظر گرفته می شود. این اثرات مفید سویا به دلیل ترکیبات تشکیل دهنده آن مانند چربی غیر اشباع، فیبر، پروتئین و ایزوفلاوون ها است.
ایزوفلاوون ها ترکیباتی هستند که در محافظت علیه بیماری های وابسته به سن مانند بیماری های قلبی عروقی، استئوپروز، سرطان های وابسته به هورمون و زوال عقلی نقش دارند، همچنین پودر پروتئین سویا در تشکیل عضله در ورزشکاران نقش دارد.
در مطالعات زیادی دیده شده است که پروتئین سویا در کنترل وزن و پیشگیری از چاقی تاثیرگذار است، این اثرات سویا ممکن است به دلیل تاثیر آن بر تنظیم حس سیری و دریافت غذایی، کاهش جذب و تعدیل متابولیسم چربی، افزایش مصرف انرژی توسط بدن و مهار تولید چربی باشد.
مصرف سویا ممکن است باعث پیشگیری از افزایش چربی شکمی در زنان یائسه نیز شود، البته تایید قطعی این نتایج نیاز به مطالعات بیشتر دارد. قابل توجه است که مانند هر ماده غذایی دیگری باید از زیاده روی در مصرف سویا خودداری کرد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز