آمادگی ۱۰۰ درصدی توزیع برق شیراز برای مقابله با کروناویروس

۱۳۹۹/۰۱/۱۰ - ۱۱:۴۹:۰۸
کد خبر: ۹۸۲۳۶۸
آمادگی ۱۰۰ درصدی توزیع برق شیراز برای مقابله با کروناویروس
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز اعلام کرد که این شرکت با برنامه‌ریزی دقیق، در شرایط خاص کنونی، آمادگی ۱۰۰ درصدی برای مقابله با کروناویروس را ایجاد کرده و در این راستا از تمام ظرفیت‌های نرم افزاری و سخت افزاری خود بهره برده است.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، مهندس جلال زراعت پیشه با بیان اینکه اقدامات برنامه ریزی و تبیین شده در زمینه مقابله با کروناویروس شامل دو بخش درون و برون سازمانی تدوین شده و تداوم دارد، گفت: مهمترین و اصلی ترین برنامه ایجاد شرایطی برای جلوگیری از بروز هرگونه خاموشی در بخش‌های مختلف خصوصا نقاط حساس به ویژه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بوده است.
وی توضیح داد: یکی از گام‌های مهم، توسعه خدمات غیرحضوری برای جلوگیری از مراجعه شهروندان، اعم از متقاضیان یا مشترکان با هدف انجام امور اداری بوده که طی ۲ ماه گذشته منجر به کاهش حداکثری مراجعات حضوری شده است.
زراعت پیشه اضافه کرد: اکنون تمام خدمات قابل ارائه توسط شرکت توزیع نیروی برق شیراز از طریق درگاه اینترنتی شرکت به ادرس shirazedc.co.ir  به شکل غیرحضوری قابل ارائه است و نیازی به مراجعه حضوری وجود ندارد.
وی ادامه داد: از اقدامات شاخص شرکت توزیع نیروی برق شیراز، توسعه فعالیت‌های گروه‌های خط گرم است تا با توجه به حضور شهروندان در منازل، هیچگونه خاموشی‌ نداشته باشیم و مشکلات را با روش‌های تخصصی و به شیوه عملیات خط برقدار رفع کنند.
زراعت پیشه گفت: تامین برق مطمئن و پایدار تمام نقاط تحت پوشش توزیع برق شیراز، خصوصا مراکز حساس نظیر بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمان، از اهم وظایف این شرکت بوده که طی این ایام به شکل ویژه در دستور کار قرار داشته است.
وی گفت: خوشبختانه و با تدابیری که از گذشته اندیشیده و اجرایی شده بود، گروه‌های خط گرم شرکت توزیع برق شیراز در سطح کشور دارای آمادگی مناسبی بوده و با بهره گیری از به روزترین تجهیزات و استفاده از نیروهای متخصص و توانمند، اقدامات شاخص و خدمات تاثیرگذاری را ارائه داده است.
زراعت پیشه افزود : از دیگر اقدامات مهم این شرکت برقدار کردن سایت قرنطینه و زباله سوز کرونایی در کوتاهترین زمان ممکن ، بازدید مستمر از کلیه خطوط و پستهای تغذیه کننده بیمارستانهای مرتبط با کرونا ، انجام کلیه عملیات اضطراری با رعایت حداکثر ضوابط ایمنی و بهداشتی ،تغییر در مدل شیفت بندی مرکز کنترل و اداره فوریت جهت تردد کمتر ،  بازدید مستمر از شبکه جهت اطمینان از  پایداری شبکه و حضور پیوسته  و شبانه روزی مسئولین دیسپاچینگ و بهره برداری به منظور خدمت رسانی بیشتر به مشترکین است.
زراعت پیشه گفت به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، شرکت توانیر روشهای قرائت و اعلام کنتور توسط مشترکان بصورت خود اظهاری را اجرا می کند که برای اینکار نیاز به همراهی و همکاری مشترکان می باشد.
وی گفت: از ابتدای طرح موضوع شیوع کروناویروس، اقدامات آموزشی لازم برای تمام نیروهای شرکت توزیع برق شیراز در دستورکار قرار گرفت و با استفاده از روش‌های مختلف و با تکیه بر دانش و تخصص دانشگاه علوم پزشکی شیراز، اطلاعات لازم در اختیار پرسنل قرار گرفت.
  مدیرعامل توزیع نیروی برق شیراز گفت: از اقدامات مهم اجرا شده که به شکل روزانه در دستور کار قرار دارد، سم پاشی و ضدعفونی کردن ساختمان‌های اداری، ماشین‌آلات و تجهیزات مورد استفاده، ایستگاه‌ها و پست‌های تحت نظارت، با دقت و براساس اصول تدوین شده بهداشتی، بوده است.
زراعت پیشه با بیان اینکه شرکت توزیع نیروی برق شیراز، در زمینه دانش تخصصی، تجیهزات و امکانات فنی و نیروی انسانی متخصص، در سطحی مناسب نسبت به سایر شرکت‌های همطراز در کشور قرار دارد، تاکید کرد: براساس پیش بینی‌های انجام شده، تمام خاموشی‌های با برنامه هم که با هدف بهسازی، نوسازی و رفع مشکلات فنی معمولا اعمال می شد، متوقف شده است.
مدیرعامل توزیع نیروی برق شیراز با اشاره به اهمیت پیوستن تمام شهروندان به کمپین در خانه می‌مانم و ضمن قدردانی از شهروندان شیراز و استان فارس به واسطه رعایت تمام اصول توصیه شده بهداشتی، اعلام کرد که این شرکت نیز تمام امکانات و توانمندی‌های خود را برای تسهیل شرایط ماندن شهروندان در منزل، به کار بسته است.
نظر شما